Followers

Sunday, January 31, 2010

31 Januari 2010

salam...tinggal lagi 2 paper untuk exam midsem kali ini..alhamdulillah,semuanya dipermudahkan Allah walaupun terpakasa study di saat-saat akhir..sememangnya, sem ini agak mencabar kemampuan diri dalam menempuh dugaan dan rasa malas....hehe...
selain itu, saya turut berperang dgn kemelut diri...trauma yang makin bertambah serius menyebabkan kadang kala saya tewas pada emosi..astaghfirullah..saya lupa yang Allah tidak akan membebankan hambaNya melebihi kemampuan hambaNya itu...saya terlalu ikutkan perasaan takut yang akhirnya menguasai diri...
ia mengambil masa untuk menghilangkan segala trauma yang telah berlaku...keadaan ini sememangnya menguji saya yang pada masa yang sama sedang bergelut dengan exam...saya nak dapatkan pointer above 3.5 for this sem....need to try harder...
tiada apa yg menarik berlaku..cuma lepas exam,tanggungjawab dalam society IPHA perlu diselesaikan..sebagai Asst Headcom Welfare, ada beberapa paperwork yang perlu disiapkan..dan sebagai Ajk Dakwah batch,ada kerja yang perlu disiapkan..
syukur alhamdulillah..saya sebenarnya sukakan suasana yang sibuk macam ini supaya saya tidak terlalu fikirkan trauma lalu...
sepanjang menghirup udara dunia selama hmpir 21 tahun,terlalu banyak pengalaman yang telah ditempuhi..menambah kematangan dan menginsafi kealpaan diri..terlalu banyak kesilapan yang telah saya lakukan...yaAllah...aku bertaubat..semoga aku tidak akan mengulanginya lagi.....amin...
dalam keadaan bergelut dengan emosi,saya lupa pada kekuasaanNya..mungkin saya terlalu mendambakan kehadiran seseorang sebagai pendamping,pembimbing dan pelindung saya..tetapi mungkin belum tiba masanya...saya da berazam untuk mengisi ruang yang kosong itu dengan memperbanyakkan amalan padaNya..kerana cinta Allah dan Rasul itu sudah cukup buat saya....

No comments:

Post a Comment