Followers

Tuesday, February 16, 2010

muhasabah diri.....

salam...sebentar tadi,saya view laman web arwah fadhiri ...banyak pengajaran yang boleh diambil daripada web ini...

membuatkan saya muhasabah diri saya...cukupkah amal saya jika ditakdirkan Izrail mencabut nyawa saya tika ini dengan izin Allah?saya banyak lagha,bergelak ketawa,bercakap dan berbincang perkara yang tak penting...cukupkah sumbangan saya dalam berdakwah menegakkan agamaNya?

saya harap dapat perbaiki diri....menjadi yang lebih baik....ingin lebih mendekatkan diri padaNya...hobi saya suka membaca..tadi saya ada baca sebuah cerpen yang ada dalam laman web ini....tajuk cerpen ni ialah "kebahagiaan yang dicari"...tersentuh hati saya...menguatkan azam saya untuk mengubah family saya..kebetulan malam semalam saya ada berkongsi tentang perkara ini dengan sahabat saya yang saya kagumi..bagaimana dia mengubah keluarganya selepas tamat pengajian di Darul Quran..ye..saya kagum..

cerpen itu menceritakan tentang sebuah family yang 'biasa-biasa' je berubah menjadi family yang mengamalkan Islam sepenuhnya insyaAllah...solat subuh berjemaah di surau..bangun sebelum subuh untuk buat ibadah sunat..tak tido lepas subuh,sarapan berjemaah..indahnya....

hidayh itu milik Allah..tapi saya akan berusaha semampu mungkin...dengan menunjukkan contoh yang baik..dan sentiasa menambah bekalan ilmu....

harap kita sama-sama dapt mengingati mati kerana dengan itu,kita akan sentiasa berhati-hati dalam setiap tutur kata dan langkah kita...


jadual terbaru saya: meeting penerbitan buku Fiqh pharmacy..pukul 8.30mlm di musolla KOP...

2 comments:

  1. salam saudari siti husna, saya minta izin copy artikel dari blog anda utk diletakkan dlm blog saya. boleh ke? syukran... semoga Allah memberkati usaha dakwah anda

    ReplyDelete
  2. oh..boleh....tapi maaf la..saya still kurang ilmu...its better to share with everyone something that we know....n kalu bleh,letak link blog saya skali ye...syukran..=)

    ReplyDelete