Followers

Monday, March 1, 2010

bulan mac telah tiba...


salam..alhamdulillah,bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah memberi peluang untuk menjadi seorang dai'e..ya..semua muslim adalah dai'e...cuma ada di antara kita yang masih belum sedar atau takut untuk menjalankan dakwah..iyelah..bila kita berada pada jalan dakwah,kita akan menempuhi banyak dugaan,halangan,cabaran yang menguji keimanan kita...tetapi..inilah usaha yang pernah dilakukan oleh Rasulullah saw suatu ketika dulu...

okla...bulan mac telah tiba...saya paling takut melalui kedatangan bulan ini sejak 3 tahun yang lepas..ya..bulan ini,genaplah 3 tahun peristiwa yang saya rasa paling hebat ujiannya yang berlaku sepanjang hampir 21 tahun menhirup udara di Bumi Allah swt ini...
walau masih sukar melupakan semua peristiwa pahit itu,saya redha.,mungkin ini caranya Allah mentarbiyah saya...

tetapi..saya terfikir..mampu ke saya melepasi tarikh itu tanpa sebarang masalah?saya akui..saya takut..tapi saya akan cuba...apalah sangat ujian tue kalau nak dibandingkan dengan apa yang perbah dilalui oleh Rasulullah saw dan para sahabat baginda dulu kan?

ya Allah..berilah hambaMu ini kekuatan dalam menhadapi segala dugaan ini....Allah takkan menguji kita lebih daripada kemampuan kita....

alhamdulillah,saya berasa tenang...bila kita dekat dengan Allah,hati menjadi tenang..semoga saya berjaya menggapai redha dan cinta Allah..

sahabat-sahabat,jagalah ibadah kita dengan Allah..perbanyakkan ibadah sunat..semoga Allah sentiasa memberi kita hidayah..amin...

No comments:

Post a Comment