Followers

Monday, May 31, 2010

ISRAEL laknatullah !!!!

salam...hati saya diselubungi rasa marah....geram...kecewa dengan sikap ISRAEL@REJIM ZIONIS yang menyerang kapal yg membawa bantuan kemanusiaan ke Gaza...ada beberapa sukarelawan yang syahid dan ramai yang cedera..kurang ajar punya ZIONIS...apa yang kita boleh buat? berpeluk tubuh? tak ambil peduli hanya sebab serangan nie tak berlaku di negara kita,ahli keluarga kita dan kenalan kita??

ye...tapi ketahuilah sahabat-sahabat bahawa semua umat Islam itu adalah bersaudara...jika kita tidak mampu berjuang di medan perang,hulurkanlah bantuan mengikut kemampuan kita..kita berada di Malaysia..jadi,kita boleh menyumbangkan bantuan dan sumbangan dari segi wang,pakain,barang keperluan dan lain-lain kepada mereka...dan sekurang-kurangnya doakn mereka....

Nabi s.a.w bersabda dalam hadis :-

Erti : Sesiapa yang melihat kemungkaran, hendaklah ia mencegah dengan tangannya, barangsiapa yang tidakmampu, cegahlah dengan lisannya (perkataan dan tulisan), barangsiapa yang tidak mampu, cegahlah dengan hatinya (iaitu dengan rasa benci)"

kekejaman ZIONIS semakin menjadi-jadi....umat Islam dibunuh,diseksa TANPA sebab..tegarkah kita mengambil langkah menutup mata je??doakn merekan di sana..moga-moga usaha murni mereka utk menyampaikan bantuan ke Gaza tercapai...hanya dengan menggunakan alasan :

"ada aktivis yang bertindak kasar memaksa askar Israel menembak mereka"

fikir biar logik...semua aktivis langsung tidak membawa SENJATA.....jadi,kenapa mereka dibunuh dengan SENJATA??

mari kita sma-sama membaca doa Qunut Nazilah setiap kali solat fardhu pada rakaat terakhir sesuai dengan hadis Rasulullah saw:

Berdasarkan hadis Ibnu Abbas , bahwasanya Rasulullah S.A.W. melakukan qunut satu bulan berturut-turut pada solat Zhuhur, Ashar, Maghrib, ‘Isya dan Subuh di akhir setiap solat, yakni apabila baginda telah membaca “Sami’allaahu liman hamidah dari raka’at terakhir, baginda S.A.W. mendo’akan kecelakaan atas mereka, satu kabilah dari Bani Sulaim, Ri’il, Dzakwan dan Ushayyah sedangkan orang-orang yang di belakang beliau mengaminkannya.




Maksudnya:

“Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka.
Ya Allah, Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka, pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka.
Goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing-anjing kamu kepada mereka Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa Wahai tuhan yang bersifat murka.
Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah,
Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,
Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,
Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,
Kalahkan mereka,
Kalahkan mereka,
Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.”

selain tue,banyakkanlah melakukan solat hajat memohon bantuan Allah dan memohon semoga kesemua pejuang Islam diberi kekuatan...inilah sekelumit usaha yg kita mampu lakukan selain daripada BERPELUK TUBUH !!

ALLAHUAKBAR !!!

5 comments:

  1. Salam ziarah.. Dalam kenyataannya Israel sebut mereka cuma bawa pistol dan senapang 'paintball' je.. Tapi live dari peserta konvoi, mereka report Israel tembak dengan peluru hidup, siap bedil dari helikopter lagi.. Kalau setakat pistol tak kan 20 orang syahid?

    Semoga dunia membuka mata siapakah pengganas sebenar.. Bangkitlah dari lena Muslimin..

    ReplyDelete
  2. Jawapan tuntas untuk golongan kuffar itu hanyalah jihad. Kemenangan hanya akan datang bilamana umat Islam tidak mencintai dunia, sebaliknya mencintai mati. Kepada bakal2 ibu.... pastikan yang bakal kamu lahirkan adalah para mujahid seluruhnya... Biar ditangan mereka Islam akan kembali gemilang. Bukan generasi yang membiarkan Islam semakin menghilang.

    ReplyDelete
  3. w,salam...ye betol...jangan kita hnya berpeluk tubuh...berpura-pura tiada apa-apa pun yg terjadi..
    pakcik huzazi : saya setuju..selagi kita cintakan dunia dan takutkan mati,Islam takkan kembali dijulang tinggi...musibah terjadi supaya kita dapat muhasabah..thanks pakcik atas nasihat krana InsyaAllah satu masa nnti,saya juga bakal menjadi seorng ibu.

    ReplyDelete
  4. saya suke komen pakcik huzazi. saya kira keturunan salah 1 faktor utk islam gemilang, sbgaimana org2 yahudi menjaga keturunannye.. iALLAh doakan kami para'belia' sume..muslimin n muslimat, mukminin n mukminat..

    ReplyDelete
  5. Selain bakal2 ibu, kalian belia seluruhnya perlu menjadi sebahagian dari rantai2 kebangkitan Islam. Sila ambil aspirasi dari kisah Ashabul Kahfi.."Sesungguhnya mereka itu adalah pemuda2 yang beriman kepada Tuhan mereka & Kami tambahkan kepada mereka petunjuk (Al kahfi :13)... Dan banyak lagi kisah2 seumpamanya....

    ReplyDelete