Followers

Thursday, August 5, 2010

alhamdulillah...

salam...alhamdulillah,saya diberi kekuatan lagi utk menulis..sesungguhnya apa yg saya ada adalah milik Allah swt...jika Dia tak menguatkan hati,akal dan jari jemari saya,mana mungkin saya mampu utk melakukan apa jua perkara..alhamdulillah,saya amat bersyukur atas segala nikmat dan rahmat limpah kurniaNya...

menginjak dan mengira waktu memasuki bulan ramadhan,pelbagai program berbentuk keagamaan telah dilancarkan..sebagai contoh,kuliyyah pharmacy sendiri ada program-program yg telah direncana seperti Dhuha campaign, tadarus Al-quran, Grand Ifthar,dan lain-lain. alhamdulillah, dengan adanya program ni, tak adalah iman saya nie 'dahaga dan lapar' je kan...

aktiviti terbaru saya...buzy dengan usrah, preparation utk rx quiz, dan rasanya saya nak try apply utk program community service kat Kemboja @ Cambodia yg akan dijalankan insyaAllah pada 16-23 November nie..kira kami akan terlibat dengan ibadah korban dan juga hari raya korban di sana...saya sangat-sangat suka terlibat dengan program kebajikan macam nie..tapi,masalahnya,kena bayar RM 500...banyak jugak tue..huhu..tapi tak pelah,saya usaha jela..kalau ada yg nak menghulurkan bantuan melalui sponsorship,boleh beritahu saya ye..nak sponsor RM 500 utk saya pun boleh...=)

alhamdulillah....masa saya dipenuhi dengan pelbagai perkara dan aktiviti..alhamdulillah saya dapat kurangkan dari habiskan masa dengan perkara yg tak berfaedah...biarpun penat, tak cukup rehat,kadang-kadang stress..tapi itu lebih baih daripda saya melakukan perkara yg sia-sia...

terima kasih pada segala pandangan dan nasihat yg telah diberi oleh sahabat-sahabat..semoga ukhwah yg terbina nie bertunjangkan matlamat yg sama iatu berkongsi ilmu utk manfaat bersama....ok la...nanti saya tulis lagi...

sebelum tibanya Ramadhan,selesaikanlah semua urusan yg belum selesai..jangan sesekali menganggap ketibaan Ramadhan nie menyusahkan dan memenatkan kita...kerana dalam bulan mulia nie,tersembunyi sejuta keberkatan....semoga bulan ramadhan ni,kita gunakan sebaik-baiknya utk menambah ibadah dan memohon keampunan di atas segala dosa-dosa kita...mohonlah pada Allah..menangislah....kerana Allah Maha Pengampun..saya juga nak memohon maaf pada sahabat semua andai kata apa-apa yg saya tulis selama nie mengundang rasa kurang senang di hati kaliaan...maafkan saya...salam..=)

2 comments:

  1. Teruskan bekerja untuk agama.Jadikan Allah tersemat dalam qalbu sentiasa.tingkatkan hubungan dgn Allah sekerap mungkin.jgn jadikan kesibukan aktiviti harian alasan hingga kita beralsan tidak ada masa untuk mengingati Allah.Jaga sungguh2 pesanan Allah dan Rasul.

    ReplyDelete