Followers

Saturday, August 21, 2010

hati ini...

hati ini...
kadang kala mendamba sesuatu..
tapi buntu...
lalu jasad berdiri kaku..
memohon pada yang Satu..

Tuhanku..
Engkau lebih mengetahui hasrat hatiku..
niat nan satu..
mencari redhaMu..

tapi..mampukah hatiku...
menahan badai dan gelodak hatiku...
andai itu bukan takdirMu..
apa yg aku mampu..

ya Allah..
berilah petunjukMu..
kerna hanya padaMu bisa aku memohon...
berkatilah usahaku...
kuatkan langkahku..
menuju ke arah itu..

ya Allah..
aku tidak tahu...tapi aku tidak mampu...
hanya berdoa dan berdoa..
itu usahaku..
mana mungkin aku tegar melanggar batas syariatMu..
hanya kerna mengikut hati dan jiwaku..

ya Allah..
di sebalik ramadhan yg diberkati..
hulurkan hidayahMu buat ku..
moga aku beroleh apa yg ku pinta dariMu...
keyakinan yg jitu..
dalam meneruskan misi ku...
hanya Engkau yg mengetahui.....
aku tidak akan berputus asa...
walau tahu diriku ini insan yg hina...
kerna ku tahu..
Engkau Maha Pengampun dosa-dosa hambaMu..
Maha Mendengat hasrat dan permintaan hambaMu..

akan ku usaha semampu...
agar mencapai hajatku...
moga setiap langkahku..
diiringi redhaMu..
aku setia menunggu petunjuk dariMu..
ya Tuhanku..............

ya Allah..
ku akui...diri ini..
hamba yg mungkir pada janji-jani..
tapi Engkau mengetahui segala isi di hati ini...

ya Allah..redhai ketulusan hati...
ya Allah...beri aku ketabahan..
ya Allah..aku sanggup berkorban..
demi rahmatMu..
andai permintaanku tidak ditakdirkan untukku...


nukilan: husnaizzati............21/8/2010

No comments:

Post a Comment