Followers

Thursday, October 21, 2010

i miss them....!!

Salam….setiap kali nak final exam,mesti rasa nak balik rumah..i miss them very much..sapela ‘them’ nie eh?family?memangla rindu kat family..tapi ‘them’ nie bukan family saya…sape eh?

Ha..nie dia….


Budak dua orang nie la….hehe..malin dan isya..gambar nie masa dorang ikut hantar saya balik ke UIA lepas raya yg lepas…excited betul…awal-awal pagi lagi dah datang rumah saya..sebab takut kena tinggal..hehe

Kalau ikutkan,umi dorang cuti hari sabtu dan ahad…tapi budak dua orang nie…tak kisah pun..dorang akan datang je bila dorang rasa nak datang..hehe….dah macam adik sendiri..bukan anak asuhan family lagi….malin dah besar…dah 5 tahun..jadi,dah tak susah la nak jaga…kalau dia main permainan pun,dia akan kemas balik…isya pun dah 3 tahun….join jugak pergi tadika dengan si malin nie…tapi,dia sangat independent…tak nangis pun kalau akak dia tak pergi sekolah..hehe.tapi ada la dua tiga kali dia terkucil masa kat tadika kan….

Masalah budak berdua nie ialah dorang selalu bergaduh..rasanya dorang merapatkan hubungan melalui bergaduh kot..hehe..pantang dekat je,bergaduh..tapi tak boleh berjauhan..tapi kadang-kadang,saya gelak je bila tengok dorang bergaduh..hehe..terhibur….saya rindukan dorang sangat-sangat…dorang sangat excited bila tahu saya nak balik..tapi,bila kat rumah..sy selalu bergaduh dgn si isya nie..hehe…kalau saya tak sakat dia,boleh pulak dia sakat saya…logic ke budak umur 3 tahun sakat budak umur 21 tahun??hehe…selalu la kena perli dgn ma saya:

“Na…cubo mu tolok umur mu nga umur dio”..hehe..

biasanya..kalau saya balik rumah,dorang akan mintak saya ajar dorang mengaji...dorang akan tunggu saya siap solat....then,mintak izin dulu:

"Na....isya nak ngaji boleh....quran mane?"

agak-agak la....terharu saya time tue...tak payah suruh pun...hehe...tapi kena baiki sebutan la..budak berdua nie sangat rajin tau...pantang je mak saya mintak tolong,laju je dorang buat..tapi kalau saya yg mintak tolong,agak payah la..hehe...dorang ingat saya nie sebaya dengan dorang kot..hehe...hmmm...rindunya kat dorang...=(

tapi...kami rapat...ha...nie adik lelaki dorang..hafiz akmal..umur dia setahun sebulan...ya Allah..budak nie aktif sangat-sangat tau..and comel..^_^ dah namanya lelaki kan..bila dah pandai merangkak,habis satu rumah dia nak geledah..memang perlukan perhatian lebih la sebab dia suka mengutip apa-apa yg dia jumpa,then masukkan dalam mulut..bahaya2...haish...

hehe...tapi...dia nie suka makan..suapla apa pun..sume dia telan..agak-agak kalau bagi makan kayu ke..batu ke..mesti dia telan kan?=P hehehe...tapi,baby hafiz nie tak ada kerenah...senyap je...dia hanya akan merengek bila dia nak susu or nak tido..time nie jela dia cari ma sy...kalau tak,habis dia merangkak bawah kerusi,bawah meja...sedar-sedar,dia tengah menangis sebab terhantuk kat mane-mane..hehe...nie ada aksi-aksi dia yg comel..=)



setiap kali abang saya balik...si hafiz nie la,abang saya akan cari dulu....dia suka sakat si hafiz nie..hehe.....tengokla badan dia...sihat kan?hehe..memang tak boleh nak dukung bawak ke kedai....rasa nak patah bahu..huhu...

hm....lambatnya nak cuti..spend time ngan dorang..hantar dorang pergi tadika.....T_T....

okla.....tue je nak share..=)

No comments:

Post a Comment