Followers

Monday, January 10, 2011

ToT and myself...............







Salam…Alhamdulillah,saya dah selesai mengikuti program “training of trainers on club management 2011” yg dianjurkan oleh UIA kuantan…saya dan seorang lagi rakan telah diamanahkan utk menjadi wakil Pharmacy Students Society..alhamdulillah,banyak ilmu tambahan yg kami peroleh utk penambah baikan society kami…tapi,saya tiba ke uia pukul 11 malam semalam…dan pagi tadi ada kuiz physical pharmacy II….haish…subjek nie paling susah bagi saya..dan saya tak larat nak study semalam…sampai je kat bilik,terus khidmat diri dan tidur..sempat study sikit je untuk kuiz..huhu..

For the whole 3 days,jadual program memang packed..jadi,memang tak berkesempatan nak study…bagi saya.Glory beach resort di Port Dickson nie agak cantik….dan bagi saya,program nie adalah kenangan manis bagi saya…selain daripada tambah ilmu,kami dapat mengeratkan ukhwah….ha..ada seorang junior nie,muka dia ada iras-iras Nabil Raja Lawak…jadi,kami semua panggil dia dengan nama Nabil…hehe..kena buli jela….junior kan..=P

Dalam perjalanan balik ke UIA,kami singgah di muzium angkatan tentera darat…dalam hati,ya Allah takutnya nak kuiz,….huhu..tapi,nak buat macam mana kan…student course lain tak mempunyai jadual kelas yg full macam kami pelajar pharmacy…T_T…then,sempat pulak singgah kat taman rekreasi Ulu Bendul…haih…memang sy makin berdebar memikirkan kuiz yang bakal tiba…

Ok..cukupla pasal program training tue……….

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

saya tak tahula..sejak kebelakangan nie,semangat utk study tak menjelma lagi..puas saya pujuk diri....

"husna..ingat ma ayah..mereka mengharapkan aku utk berjaya dan ubah nasib keluarga"

"husna..niat belajar kerana Allah...kena berjihad..lawan nafsu malas dan godaan syaitan..."

tapi....entahlah...sama ada saya tak faham apa yg diajar...tak minat pada subjek yang susah semester nie....stress fikir masalah..tension dengan kesihatan yang mudah sangat membuatkan saya jatuh sakit kebelakangan nie....bebanan...dan lain-lain..

jujurnya..kadang-kadang saya rasa penat...tak boleh ke nak rehat kejap?hm..tapi saya tahu..tempat rehat yg kekal abadi ialah bila kita dah mati..maknanya kalau saya nak rehat,tunggulah mati nanti..tue pun kalau amalan cukup utk masuk syurga...

saya mudah penat sejak kebelakangan nie..kelas full pagi hingga petang..assignment,kuiz,presentation,praktikal..lab report...belum masuk lagi meeting,tanggungjwab pada perjuangan....

saya tahu saya kena bertahan..kena istiqamah..ini adalah ujian....hakikat hidup seorang pejuang agama memang penat dan payah..tapi,saya tak mampu nak jadi sehebat sahabat-sahabat Rasulullah saw dan pejuang-pejuang Islam yg lain....mampu ke saya?

saya tengah usaha nak cari semangat tue..for the sake of people that i love very much....and of course,kerana Allah swt...cuma...saya kena kuat..bertahan...saya kena lawan rasa malas,bosan,penat....ye,saya akan cuba........................apalah sangat ujian yg Allah beri pada saya iatu hilang semangat@tak ada mood study kalau nak dibandingkan dengan ujian orang lain...

tapi..kepenatan adalah musuh saya..saya mudah jatuh sakit bila penat sangat..my closed friends know about this...tapi,adakah ini petanda ajal saya makin hampir?saya tak nak mati dalam keadaan saya lalai,malas dan lain-lain...saya nak mati dalam perjuangan agama Allah...

jadi..saya kena bangkit..saya kena kuat...saya kena lawan semua punca-punca yg membuatkan saya hilang semangat dan minat utk belajar....walaupun susah,saya kena usaha jugak..Allah tak tengok sejauh mana usaha saya..tapi setinggi mana pergantunggan saya pada DIA...

doakan saya..............

No comments:

Post a Comment