Followers

Thursday, March 10, 2011

lama tak update....

salam.....firstly, hepi besday to my beloved mother, Rugayah Mahmood....semoga dipanjangkan umur dan bahagia selalu....Ana sayang ma...=) to my beloved brother, adib abidin, the same wishes goes to you....=)

agak lama kan saya tak update blog...biasa dalam dua-tiga hari sekali,saya akan menulis...tapi.....memang tak sempat/malas/penat nak menulis blog..kalau ada masa,nak rehat je..huhu..sebab memang la sangat terkejar-kejar sejak dua tiga menjak nie....

apapun,saya menganggap apa yg berlaku telah tersurat oleh Yang Maha Esa...siapalah saya untuk menafikan...atau nak ubah sesuatu benda tu kan......jadinya,saya ambil keputusan utk follow the flow je......usaha...usaha....usaha lagi...then,tawakal...kalau dah memang Allah tetapkan perkara tu akan berlaku,insyaAllah Dia akan mudahkan untuk kita..tunjukkan jalan untuk kita.....=) yakin !! kena yakin !! =)

teringat ustaz apa ntah namanya..lupa......ustaz tue cakap:

"hati wanita ada di mulut.....mulut lelaki ada di hati..".....paham tak?

maksudnya,wanita terlalu mudah mengeluarkan kata-kata tanpa berfikir....lelaki pula,sebaliknya......jadinya,sebab tu la wanita nie ,mudah sangat mengumpat..kadang-kdang tak terniat pun,tapi bila dah terdetik di hati,teruslah keluar kata-kata daripada mulut kita...

berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul.......saya selalu pegang dalam-dalam...kukuhkan dalam hati satu phrase ni:

" sebelum Allah bagi kita sesuatu, Allah akan uji kita dahulu...semakin kuat Allah uji,semakin indahlah nikmat yg Allah nak berikan pada kita"

samalah juga dengan salah satu tanda Allah sayangkan hambaNya ialah dengan menimpakan ujian yg hebat kan?

ye....saya diuji..dengan kesibukan....dengan kesihatan...dengan keselamatan...dengan kesabaran...ketahanan.....dan lain-lain...

jujurnya,saya bukanlah jenis yg penyabar sangat..mudah je rasa 'panas'...tapi,mudah je nak 'sejuk'....jadi sebab tue la Allah bagu ujian kat saya,supaya saya sabar....sabar dengan ujian..sabar dengan mulut orang yg gemar cakap belakang..hehe....

kak ilyani, one of my beloved sis kat UIA nia ada mesej saya pagi tadi.....words yg sangat menyentuh hati:

"Allah taala akan sentiasa menguji kamu pada titik terlemah kamu.orang yg lemah dalam masalah wang,namun kuat dalam masalah pentadbiran tidak akan diuji dengan masalah jabatan.orang yg mudah tersinggung dan mudah marah akan diuji Allah dengan dipertemukan dengan orang yg sentiasa membuatnya tersinggung dan marah.sampai dia berjaya memperbaiki kelemahan itu.begitu juga halnya masalah keluarga sehinggalah ia bisa mengutamakan agenda dakwah dari segalanya"

jadi...kuatlah saya kembali untuk mendepani hari-hari yg mendatang...untuk minggu depan,Allah menguji saya dengan kesibukan yg melampau sebelum Dia berikan nikmat terindah kepada saya insyaAllah......dalam tempoh seminggu minggu depan,saya ada:

1) submit assignment nutra
2)submit assignment industry
3)poster presentation
4)pharm analysis presentation
5)report industry tableting
6)report physical pharm viscosity
7)report nutra
8)kuiz GIT
9) kuiz pharm analysis
10)kuiz CVS & respiratory
11) kuiz industry
12)presentation parenting



ye....semua yg kat atas tue.....akan berlaku dalam masa 5 hari....isnin sampai jumaat..mungkinada pertambahan...mungkin ada perubahan...who knows except Him......huhu..apapun......tahanlah wahai diri...sabarlah...buat yg terbaik.....sebab Allah nak uji kan.....=) jadi,berlapang dada lah..........


ok...pray for us....=)


"ya Allah..permudahkanlah perancangan kami....sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yg terbaik utk kami.....Engkau Mengetahui apa yg kami tidak ketahui..ya Allah,sesungguhnya Engkau mengetahui apa yg tersirat di hati kami.....niat kami...maka,lancarkanlah ya Allah..makbulkanlah ya Allah...jauhkanlah kami daripada sebarang keaiban,godaan syaitan dan juga nafsu.."

No comments:

Post a Comment