Followers

Monday, April 18, 2011

corat-coret..=)


salam...alhamdulillah,saya baru selesai menduduki final exam tahun kedua farmasi UIA kuantan...perasaan?of course la lega...jujurnya,saya sangatlah stress dengan exam period yg lama...banyak kali jugak la bad mood and stress..huhu...tapi,redha jelah....sebab dah pilih bidang nie kan.....tapi,lepas je final exam,terus dating dengan suami...^_^...

now...saya dah ada kat rumah di temerloh....=) kebetulan suami saya praktikal pediatric di hospital temerloh,jadi saya dapatlah jaga makan pakai suami..melayan suami dan lain-lain...seksa betul bila terpaksa berjauhan hari tue..huhu..tapi,nak buat macam mana kan...Allah uji kami....ujian tak habis lagi..sebab awal bulan 5,suami pulak praktikal kat kuantan..jadi,kami akan berpisah lagi..huhu..

alhamdulillah,perkhawinan kami dah memasuki usia sebulan..kami masih dalam proses utk adapt dengan new life kami..memahami pasangan dan tanggungjawab...jujurnya,suami saya punyai banyak komitmen...dengan course yg memang tough....saya sangat faham dengan kesibukan student medic lagi-lagi bila dah masuk clinical year....dah terlibat dengan oncall....dah kena clerk patient dan lain-lain.....selain daripada buzy study,suami saya terlibat dengan MAA takaful...jadi,lagilah limited masa yg dapat saya spend dengan suami..mula-mula dulu,sedih jugak..tapi alhamdulillah,saya dah dapat adapt..saya tahu suami pandai bahagikan masa utk semua komitmen nya..=)

alhamdulillah...alhamdulillah..alhamdulillah...saya sangat bersyukur dengan segala nikmat dan ujian ALlah utk saya...sebelum ini,saya diuji dengan pelbagai perkara..yg saya kira sangat hebat....benar-benar menguji keteguhan iman saya pada Yang Esa...rupa-rupanya Allah nak beri saya nikmat yg terindah iatu suami saya....tetapi,kita kena ingat..kadang kala Allah akan menguji kita dengan memberi nikmat kasih sayang,kekayaan,pangkat dan lain-lain kepada kita...sebab?nak tengok keteguhan iman kita...sama ada kita masih dekat denganNya bila dia kurniakan nikmat kepada kita...nak uji sama ada kita bersyukur atau tidak dengan kurniaan ALlah kepada kita...

dalam Al-Quran,ada banyak peringatan yg Allah dah beri kepada kita..kisah-kisah pengajaran daripada umat terdahulu yg kufur kepada Allah swt..kisah Qarun yg riak dengan kelebihan yg Allah beri kepadanya...ayat-ayat yg menunjukkan kekuasaan Allah..tetapi sejauh mana kita mengadaptasi semua tue dalam kehidupan kita?ada tak kita panjatkan kesyukuran kita kepadanya?

cuti semester selama 5 bulan ni.....moga-moga tak menjauhkan kita denganNya...saya sebenarnya tak berapa suka cuti lama...sebab takut lagha..lalai..leka...cuma,saya akan usaha utk memperbaiki diri dan juga amalan sepanjang cuti semester ni...cadangnya nak kerja...tapi,rasa malas pulak...nak guna masa yg ada ni utk luangkan masa bersama family..sebab bila dah start kuliah,saya dan suami akan kembali buzy....masa cuti ni pun,saya kena selesaikan beberapa kerja dan tanggungjwab dalam IPHA...semoga Allah mudahkan..=)

semester ni..saya rasa paling tough....dari segi akademik,kokurikulum..accident..kahwin..huhu..moga-moga kita dapat buat yg terbaik dalam kehidupan kita...sepanjang cuti semester nia,plan lah apa yg kita nak buat..pastikan kita tak buat perkara yg sia-sia.....menyumbang pada agama....ok....tak lupa juga,saya ada community posting for another two weeks yg perlu dilakukan sepanjang cuti semester ni....tapi,buat masa ni,saya nak rehat dulu...stress pun tak hilang lagi...=)

ok la...nanti saya tulis lagi....jaga diri..jaga iman..jaga aurat....salam sayang dari kami...=)

1 comment:

  1. wah2, seronok bebnor oghang kawen ni.... teman rase terharu le deme udoh berumoh tangge (kalo umoh xde tangge, maaf le yek). biase la, kalo aok tu angau dengan laki aok tu, tgh hangat lagi ye dok... pahni, nk sanding le pulok. harap2nye, sume berjalan dengan lanco....

    ReplyDelete