Followers

Thursday, January 26, 2012

kami mengandung..=)

salam.....ehem...sekarang tengah cuti kan..biasanya otak saya blurr sikit bila nak post entri baru...tadi tiba-tiba terfikir nak share tentang sahabat/kenalan saya yg berkahwin dah sekarang tengah pregnant..rasanya majoriti semua dah pregnant dan dah ada cahaya mata..kecuali yg merancnag zuriat atas sebab-sebab tertentu...for me,insyaAllah minggu depan pregnancy saya dah masuk 7 bulan...dah nak masuk 3rd trimester....makin seronok pulak rasa mengandung nie...hehe..especially bila baby bergerak-gerak..=)

ok...pasangan pertama:

1) abg muzani dan kak roslina...

abg muzani ni senior ni kuliyyah saya..masa saya first year,dia dah final year....masa walimah mereka,kami berkesempatan utk pergi...sebab both of them from terengganu..dekat je dengan rumah mertua saya..lagipun,abang muzani ni senior suami saya masa kat tok jiring dulu.....sekarang ni,kak roslina mengandung baru masuk 10minggu...saya baik jugak dengan akak ni walaupun baru je kenal...maybe sebab perangai kami yg ada persamaan...hehe...kak ina tengah sambung master dalam engineering kat uia gombak...hebat kan?=)

2) kak mahani dan suami....

kak mahani ni dari batch rx6..masa saya second year,kak mahani final year....kalau tak silap,sekarang kak mahani dah 8 bulan mengandung...dah tak lama nak bersalin insyaAllah....lama jugak tak contact kak mahani....hehe...

3) kak mahfuzah dan bro syafiq....

both of them satu batch dengan abg muzani...kira kahwin sesama classmates la...sekarang kak mahfuzah mengandung nak masuk 8 bulan jugak rasanya...dekat-dekat jela dengan saya..last saya jumpa mereka ni,masa walimah abg muzani dan kak roslina...=)

4) solehah dan naazir...

ha...ni dari batch saya tapi solehah course nursing..naazir dari allied health science...kalau tak silap,sekarang solehah mengandung nak masuk 6 bulan...beza sebulan daripada saya.....akak dia,kak nurul dah ada 2 anak pun...still studying in kuliyyah of medicine...kak nurul sama batch dengan my abang....suami kak nurul pun sama....hebat kan?

5) dayat dan fatihah...

dayat ni,kawan rapat saya daripada asasi uia lagi.....dorang kahwin bulan julai tahun lepas....isteri dia baru je disahkan mengandung...tak silap baru 5 minggu...ha....both of them menyewa satu taman dengan saya...cuma tak sempat nak menziarah lagi..hehe...his wife baru graduate daripada australia...sekarang dayat baru 3rd year medic uia...kira junior my abang la....

6) siti munirah dan suami...

ha....munirah ni kawan saya masa kat asasi uia...tapi dia sambung ijazah dekat mesir...ambil medic....dia jugak penulis novel tau..hebat kan?kalau tak silap,sekarang mengandung baru nak masuk 5bulan....=)

7) wan thohirah dan suami...

wan thohirah ni sama batch dengan dayat....3rd year medic..baru je disahkan mengandung kalau tak silap 6minggu..suami dia study dekat UM...course usuluddin kalau tak silap....

8) jiran saya...

actually,kalau campur saya,ada 3 orang yg tengah pregnant kat kawasan rumah saya ni...tapi sorang gugur masa kandungan masuk 3 bulan....currently,dia tengah pregnant nak masuk 6 bulan jugak....saya nikah bulan 3,dorang nikah bulan 5....=)

9) ida dan suami...

ida ni kawan saya masa kat bahaman dulu...currently pregnant 5 bulan...antara orang terawal yg kahwin daripada batch kami kat bahaman dulu..=)

10) akak sepupu..

hm.....akak sepupu saya ni paling rapat dengan saya dalam kalangan sepupu....dulu,dia tumpang duduk rumah saya masa kerja kat pahang..dari kecik,ma saya cakap,saya ada persamaan dengan dia.....dari segi rupa,tingkah laku,gaya bercakap.....hehe...sekarang tengah mengandung nak masuk 6 bulan...alahan mengandung pun lebih kurang..haha.....


rasanya ada lagi yg saya kenal tengah pregnant..tapi..lupa pulak...

apapun,saya doakan semoga kita sentiasa diberi kekuatan dan kesabaran dalam menempuh kesusahan mengandung ni..banyak pahala menanti kita kan..moga-moga juga kita selamat dan dikurniakan zuriat yg soleh serta solehah....=) amin.....

1 comment: