Followers

Wednesday, February 1, 2012

gelodak rasa....

salam....makin hari,saya makin berdebar....makin takut....makin hari,makin dekat tarikh saya akan melahirkan zuriat sulung kami berdua...di sebalik rasa gembira,tak sabar,curious.....jujurnya,saya sangat takut untuk menghadapi hari mendatang.....

insyaAllah,minggu depan kami akan start second semester,3rd year pharmacy students...ada 10 subjects utk semester ni..bagi saya,semester kedua lagi tough dari semester 1....tapi,saya nak positifkan pemikiran saya.....saya goleh lakukannya.....

bila membelek academic calendar,midbreak selama seminggu akan jatuh pada penghujung bulan 3 nanti..actually,saya harap dapat bersalin time ni..supaya saya dapat rehat lebih kurang 3 minggu....tapi at that time,pregnancy saya baru masuk 36minggu....paling awal due bersalin ialah masa week 37......saya terus jadi takut...

saya tak tahu apa yg bakal berlaku....tapi..cuba nak positifkan diri...rileks....student medic pun cuti 2minggu je..they can survive...so do i....tapi..saya tak boleh nak tipu yg saya gelisah...takut..takut tak mampu hadapi semua ni......takut menyusahkan sahabat-sahabat saya lagi...

kemudian..saya perbanyakkan istighfar......berserah pada Allah...tak tahu kenapa..bila saya rasa down je....my baby will kick.....as the sign to comfort me....saya bahagia setiap kali baby menendang dan bergerak-gerak...walaupun kadang kala rasa senak....

apapun...saya ada Allah....Allah tahu apa yg terbaik utk kami...Allah tahu bila waktu yg sesuai utk baby ni melihat dunia....moga-moga baby dapat dilahirkan tanpa sebarang masalah atau komplikasi.....

entahla...banyak yg terbuku di hati.....tapi tak tahu nak luah macam mana...apa yg saya mampu buat ialah lakukan yg terbaik...lakukan yg terbaik utk baby...lakukan yg terbaik utk semester ni.....

hmmm.....

No comments:

Post a Comment