Followers

Monday, March 12, 2012

kepenatan......

salam......sempat mencuri masa utk menulis sesuatu di blog ni.....hujung minggu lepas which is semalam dan kelmarin,saya betul-betul kepenatan disebabkan bermusafir buat kali terakhir sebelum bersalin ke terengganu dan kelantan.....actually,ada berniat nak ziarah saudara mara dan nenek di kelantan sebelum bersalin..tapi memikirkan tak ada cuti plus tak nak susahkan my abang drive jauh-jauh,saya pendamkan je..but then,suami saya yg suggest nak ke kelantan kebetulan dengan walimah sahabat baik suami...jadi,saya mestilah setuju kan..kebetulan,ada sepupu saya yg bertunang dan kahwin cuti bulan 3 ni....

kami bertolak ke terengganu dulu pada hari jumaat malam...tapi,hari jumaat tu,kelas saya full dari pukul 8pagi sampai 7malan..fuh...sesak nafas kejap...then,terus bertolak balik ke terengganu..kami sempat singgah kat gerai tepi jalan sebab my abang nak tengok bola kejap...hehe..T-team lawan pahang....alhamdulillah pukul 11.30malam kami sampai ke terengganu...sampai je kat rumah mertua,terus kami tertidur kepenatan.....plus,saya dah start sakit pinggang sebab travel jauh-jauh...ma saya agak keberatan jugak bila tahu saya nak balik kelantan dalam keadaan sarat,tapi sebab berhenti rehat di terengganu dulu,kira kurangla penat kan...tapi,tu pun ma pesan suruh prepare beg baby dan beg bersalin saya dalam kereta..sebab takut saya bersalin awal....hehe...

awal pagi esoknya,baru kami bertolak ke kelantan.....antara kami berdua,saya payah nak ingat jalan....tapi my abang mudah ingat jalan...disebabkan nak balik ke kelantan,mestilah saya yg kena guide suami saya kan.....dah saya orang kelantan..masalahnya,saya tak ingat jalan nak sampai ke kampung saya...huhu....nervous je tengok signboard..alhamdulillah selamat sampai ke kampung halaman dalam pukul 11.30pagi...then,kami kena jemput ma,ayah dan adik saya di stesen keretapi Tumpat pulak....lagi sekali saya nervous sebab tak ingat jalan..huhu...nasib baik sampai jugak....then,sambil menunggu,sempat la kami berdua mengisi perut sebab dah lapar kan...

then,waktu tengahri,kami sempat join majlis bertunang sepupu saya....niat saya nak jumpa nenek dan saudara mara tercapai jugak alhamdulillah..hehe...ramai cakap saya makin berisi.....then,barulah kami sekeluarga pulang ke rumah kami di kelantan utk rehat dan solat zuhur....lepas solat je,kami bertolak ke kutan pulak....utk ke walimah sahabat kami berdua..nuruddin dan kak aina...kak aina ni senior batch ke-5 di kuliyyah saya...tak sangka jodohnya dengan akh nuruddin..hehe..ma dan adik saya pun join jugak..nasib baik ma saya ikut..kalau tak,memang sesatla kami...ma saya dah biasa sangat dengan area tumpat ni....sempatla jugak jumpa dengan budak-budak uia yg lain masa kat walimah ni...kami doakan pasangan pengantin baru ni diberkati hingga ke syurga....amin...

then,musafir kami belum berakhir.....kami bergerak ke pasir mas pulak...ziarah mak saudara saya..sekali lagi,ma saya yg tunjukkan jalan..hehe..pening saya tengok jalan kat pasir mas ni..sebab macam sesak sentiasa...hehe..dalam perjalanan balik,kami singgak beli set tilam kekabu utk baby..alhamdulillah lagi murah compared dengan kedai lain dan juga kedai online..agak-agak boleh teka tak saya beli sarung tilam baby warna apa??hehe..=P

kami sampai rumah dah nak dekat maghrib..terus bersiap utk solat dan mengaji..then,sempat tengok tv jap...makan....terus tertidur kepenatan...hehe..kena tidur awal sebab pagi esok kami akan bertolak ke terengganu pulak...packed kan?

pagi ahad tu,lepas breakfast,kami bertolak kembali ke terengganu sebab nak rehat kejap....saya la yg kena rehat....hehe....plan kami,waktu petang baru nak bertolak ke kuantan.....di pertengahan jalan,saya rasa tak selesa....lalu..muntah....hehe...saya still ada muntah-muntah...tapi jarang la..maybe sebab penat sangat kot..my abang siap pilih pemandangan di tepi sawah padi lagi masa kami berhenti tepi jalan tu..hehe....alhamdulillah,tengahari kami sampai kembali ke terengganu....terus saya berehat kejap sebab muka dah pucat time ni...

lepas asar,kami bertolak ke kuantan pulak..saya dah janji dengan my abang ni musafir terakhir kami sebelum saya bersalin...sebab makin sarat,makin kuat pulak kami bermusafir....hehe...alhamdulillah,sampai kuantan dalam pukul 8.30 malam.....singgah utk dinner kejap..then,terus khidmat diri sebelum tidur....sebab pagi isnin,kelas saya full dari 8pagi samapi 5 petang.....

hari ini......saya sangat kepenatan.....sebab dah kurang rehat berhari-hari....sepatutnya bila dah sarat,saya kena banyak rehat...tapi student kan...mana ada orang jaga kebajikan..bukan macam staff...huhu..sedih jugak kadang-kadang...tapi saya kena kuatla kan....baby kat dalam pun sangat aktif bergerak..hehe..amboi-amboi...kami berdua sibuk bermusafir,baby pun nak join jugak rupanya...lepas ni,kalau nak bermusafir,mesti dah lain kan...sebab dah ada baby..^_^

esok pun kelas saya full....wargh.....tak sabar nak tunggu sabtu dan ahad..nak rehat puas-puas..plus,minggu depan insyaAllah genap setahun baitulmuslim yg kami bina....cepat je rasa masa berlalu....=)

p/s: laptop saya rosak lagi lepas 5tahun berkhidmat....dah malas rasanya nak baiki...buat sementara ni,terpaksa la guna laptop my abang...huhu.....

my abang cakap,kepala baby dah turun 1/5..kalau student medic mesti tahu kan istilah ni....alhamdulillah,baby tak songsang..just minggu depan nak check air ketuban..sama ada makin kurang or normal...hope normal la...huhu..doakan ye.....plus,saya takut sangat kalau tiba-tiba ada kencing manis pulak...haish....cadang nak buat OGTT lagi sekali minggu depan....huhu..semoga Allah permudahkan..=)

No comments:

Post a Comment