Followers

Sunday, September 30, 2012

hasya the explorer...=)

salam...dah lama blog ni berhabuk...huhu..mintak maaf banyak-banyak ye..kekangan masa plus komitmen sebagai pelajar,isteri dan seorang ummi membuatkan saya tak sempat nak menulis seperti sebelum ni...pagi sampai petang ke kelas, petang sampai isyak, layan hasya..then, prepare utk ke kelas esok pulak..

seperti biasa, nak update tentang puteri sulung kami, hasya safiyyah....makin hari, makin mudah nak jaga hasya..alhamdulillah sangat-sangat..seolah-olah memahami yg ummi dan abinya tengah sibuk bertungkus lumus utk memperoleh segulung ijazah...

alkisah..genap 5 bulan dan dapat immunization injection as usual, hasya mula demam sikit..then,start selsema dan batuk....saya risau kalau hasya selsema sebab nanti hasya payah nak tidur...as expected, malam tu hasya muntah dengan banyaknya..plus, tak nak hisap susu..so, setiap setengah jam dia bangun...last sekali, kami try tidurkan hasya dalam car seat dan tidur di ruang tamu..huhu..pening-pening lalat la kami berdua nak kelas esoknya...huhu...

hasya tak sihat maybe sebab beralih bulan...sebab lepas dah sihat sikit..terus hasya pandai meniarap sambil mengundur....hehe....then, dah pandai terlentang sendiri selepas meniarap....pandai pulak hasya guna tangan sebagai 'tongkat' utk bantu dia terlentang..hehe...then, pengasuh pun ada bagitahu hasya dah kurang tidur waktu siang sebab asyik nak main je..hehe..minum susu pulak, banyak sangat.....kalau bangun tengah malam pun, hasya akan main sorang-sorang pukul 4-5 pagi...aiyoo..hasya, kok ye pun, tunggu la pagi sikit utk main...hehe!! =)

hari jumaat yg lepas, kami balik temerloh...so, hasya meniarap keliling rumah dengan gaya mengudur..kejap melekat kat almari..kejap tersekat dekat meja makan..habis hasya explore...hehe..so, lepas ni kena berjaga-jaga la..takut hasya merayap sampai ke dapur atau bilik air....one more thing, hasya dah pandai angkat punggung utk merangkak..tapi nampak la macam takut-takut lagi...hehe....then ,malamnya, saya dah plan utk tidur kat bawah je dengan hasya..sebab takut hasya jatuh katil...dah letak penuh bantal keliling hasya takut dia terlajak keluar...as expected, pukul 4 pagi,saya dengar hasya merengek..then, tengah mamai tengok hasya tak ada kat sebelah...kat kaki saya pun tak ada(sebab sebelum ni pernah tersedar hasya tidur bawah betis saya..=P)....rupa-rupanya, hasya meniarap sampai ke pintu bilik !!!! terkejut saya..huhu..tapi hasya tersengih je sebab ingat saya nak main ngan dia...then, angkat balik..letak kat tilam sementara saya nak buatkan susu hasya...baru nak bagi susu, tengok-tengok hasya merayap lagi sampai ke almari..ya Allah, hasya...hehe....sedap betul dia meniarap pagi-pagi...hehe...tapi,saya tersenyum jela..=)

okes...tu jela kot update tentang hasya kali ni....setiap kali kami ada program, memang kami akan bawak hasya..so,dah kurang la sikit strangers anxiety tu...tapi sekarang ada pulak oral thrush tu..jenuh la kami cari antifungal which is syrup nystatin utk hasya...sebab sebelum tu dah try letak air suam la....minyak sapi la....clotrimazole la..semua tak berkesan sangat..huhu....kat bawah ni ada gambar latest hasya...=)



nanti ada masa saya tulis lagi ye..semoga hasya terus membesar mnjadi anak yg solehah dan pejuang agama ye sayang..=)

1 comment:

  1. bru pas bce n3 pengalaman bersalinkn hasya...

    jom singgh cni lak >> http://babygown.blogspot.com/

    ReplyDelete