Followers

Thursday, February 21, 2013

kelate dan ragam hasya..

bismillah.....

lately, saya diserang rasa malas nak update blog...huhu...rasa liat sangat...lagipun, jarang sangat dapat peluang menghadap laptop...sebab hasya pantang nampak saya online, dia akan terus kacau..huhu..sampai umminya nak tengok citer korea pun, kena tunggu hasya tidur..=P

beberapa hari sebelum raya cina yg lepas, saya ikut family saya iatu ma, safwah dan adik bongsu saya balik ke kelate...saya join ngan hasya je sebab my abang ada kelas kan..last sem ni, kelas kami dah tak packed and time ni baru 1st week...so, berangkatlah kami 4beranak ke kelate menaiki kereta adik saya tu..alhamdulillah,perjalanan berjalan lancar..hasya pun sangat behave..(hasya memang behave kalau bawak dia ke mana-mana..=) )

matlamat utama balik kelate kali ni adalah utk berjalan-jalan ke kota bharu..kami balik hari rabu...sabtu dah bertolak ke pahang semula...so, hari khamis jalan-jalan ke kota bharu...adik nak beli kain sutera dekat pasar besar siti khadijah..saya menahan gelodak nafsu daripada beli kain sutera yg sangat cantik ! hadoi..memang rambang mata...saya plan nak habiskan baucar buku di kedai Jaafar rawas..rasa dalam 15minit je kot terus habis baucar rm250 tu..mostly beli buku utk hasya,parenting dan rumahtangga..baucar buku my abang pun dah habis,,pun dia beli buku pendidikan awal kanak-kanak karya Naseh ulwan dan beberapa buku lain.. time tunggu adik saya yg pergi ambil kereta(sampai lupa kat mana dia parking)...jenuh jugak menunggu sambil dukung hasya..nasib hasya tak meragam...time ni la saya perasan kereta menteri besar kelantan...terus rasa berdebar..huhu..so, saya assume tok guru singgah sembahyang zohor kat area tu...

dalam hati saya doa semoga kami dapat jumpa tok guru nik aziz..saya tak pernah jumpa ulama'...dan saya harap hasya dapat jumpa dan didoakan oleh ulama'...dan alhamdulillah, dapat jumpa..tok guru usap kepala hasya dan doakan hasya...Allah, rasa tenang sangat...tapi nampak yg tok guru dah tak berapa larat..=( semoga hasya membesar menjadi anak yg solehah ye sayang...

esoknya, kami ke pekan sehari wakaf bharu...sekali lagi hasya sangat behave..boleh pulak hasya tidur dalam kesesakan orang ramai dan cuaca panas..haha..mujurla ada adik bongsu lelaki tolong dukung..kalau tak, rasa nak patah tangan..balik dari kelate,saya terus lenguh pinggang..maybe sebab dukung hasya lama sangat kot..hehe..then,sabtu balik ke kuantan semula...sampai dalam pukul 5.30petang...family tidur kat kuantan je malam ni..so, kami bawak ma pergi dinner di restoran ana ikan bakar..seperti biasa, hasya sangat behave...lepas kekenyangan makan nasi dengan kailan ikan masin..=P hehe

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

alhamdulillah, hasya dah masuk usia 10bulan...tak tahulah bila gigi pertama hasya nak tumbuh..tak sabar nak tunggu hasya boleh bertatih..hehehe....sekarang dah makin mudah jaga hasya...hasya dah boleh makan nasi biasa walaupun tak ada gigi tapi saya still blend jugak sebab hasya mudah sembelit....hasya dah jarang bangun malam..still maintain tidur lepas isyak sampai subuh...so, tak ganggu ummi dan abi nak study or buat assignment... hasya dah kurang takut pada orang..ok la daripada dulu kan...rambut pun dah makin panjang walaupun halus je rambutnya..hehehe..

alhamdulillah..hasya sangat berselera makan..suap je apapun,dia akan nganga...hehe..alhamdulillah atas nikmat dan amanah yg Allah berikan pada kami...dan kami ada beli poster yg ada tulisan jawi,gambar buah,sayur....softbook memang dah lama beli guna baucar buku yg dulu..kali ni beli board and puzzle yg ada ABC and shapes...currently,hasya tak berapa minat dengan audio..so, tunggu dia besar sikit kot nak pasang lagu,qasidah,nasyid dan lain-lain..buat masa ni, umminya jela yg asyik menyanyi lagu kanak-kanak kat rumah..and hasya lagi fokus kalau umminya yg bernasyid,mengaji or ajar ABC..hehehe=P

  tikar hasya ni penuh dengan ABC...hadiah daripada tok ma..hehe...hasya sangat suka tikar ni..saya pun suka..sebab ringan dan tak licin..=)

 muka masam sebab ummi tak bagi susu lagi..=P plus, hasya tak berapa sihat..demam,batuk dan selsema.



hasya jugak dah faham bila kami suruh tepuk tangan,babai, salam dan cium...tapi bila suruh cium, dia akan bagi muka dia sambil nganga mulut..so,get ready la nak kena air liur dia...ehehehe..=P

bercakap tentang study,currently tengah struggle nak belajar tentang poison act dan pelbagai act lain..belajar nak kira dose ubat utk narrow therapeutic index medication..hadoi..saya dahla lemah sikit bab math ni..nasib baik ada case-based learning..sangat seronok sebab boleh tanya soalan,bincang dan faham...my abang tengah posting OnG....doakan kami dapat lulus cemerlang dan graduate tahun ni ye....

ok la ada masa saya tulis lagi...tak tahula bila..=P

No comments:

Post a Comment