Followers

Monday, February 1, 2010

luahan hati : 1

ya Allah,
jika dulu aku angkuh dibumiMu,
alhamdulillah,hidayahMu mematahkan keangkuhanku,
membangunkan sifat malu,
yg selama ini tersorok dalam diri,ku tundukkan pandanganku,yg selama ini meliar,
ku tempis segala kata2 sinis,ku tekadkan dlm diriku...bahawa..
aku mahu berubah!!!

ya Allah,
jika dulu aku lalai dalam menunaikan hakMu,terleka dengan duniawi,
terkadang ku abaikan ukhrawi,subhanallah...sesungguhnya kekuasaanMu yg paling Agung,
Kau sedarkn ku di saat aku hampir hanyut,masih x terlambat utk suatu perubahan,
ku akur pada kekuasaanMu,lantas kulaungkan dlm hati...
aku mahu berubah!!!

ya Allah,
ku pohon hidayahMu,duhai ayahanda dan bonda,sahabat-sahabat serta teman2...
bantulah aku..bimbinglah aku...dlm mencari cinta yg paling agung...
cinta yg Esa...sesungguhnya...
aku mahu berubah!!!





xxxxxxxxxxxxxxx


memang Allah sengaja menemukan kite dgn org yg slah supaya kita dpt mjadi penilai yg baik...
memang Allah sngaja menemukan kite dgn org yg slah supaya kita sedar bhawa Allah maha Penyayang dan Pemurah krn mengingatkan kite bhwa dia bukanlah plhan yg hebat utk kite dan kehidupan kite di masa depan...

memang Allah sengaja menemukan kite dgn org yg slah supaya kita dpt mengutip pnglamn yg tak semua org berpeluang mengalaminya...memang Allah sengaja menemukan kite dgn org yg slah supaya kita jadi manusia yg hebat jiwanya....memang Allah sengaja menemukan kite dgn org yg slah supaya kita lbih faham bahwa cinta yg terbaik hnya ada bersama Allah...=)

setiap yg berlaku ada hikmahnya....percayalah..sesungguhnya Allah malu utk menolak permintaan hambaNya yg menadah tangan meminta dgn penuh pengharapan hanya kepadaNya....=)

No comments:

Post a Comment