Followers

Saturday, March 6, 2010

kembali ke uia...

salam..alhamdulillah..saya selamat tiba ke UIA pada pukul 12.30 tengahari tadi..walaupun hati meronta-ronta tak nak balik lagi ke UIA,tetapi saya gagahkan diri sebab petang tadi sepatutnya ada exam UNGS..tapi...rupanya...cancel lagi..ya Allah..geramnya saya..kalau saya tahu,saya tak balik lagi ke uia petang nie....tak pelah..mungkin setiap yang berlaku ada hikmahnya....

sebelum bertolak balik,saya bersalaman dengan ayah saya...dia mengucapkan terima kasih pada saya sebab balik ke rumah...nak je mengalir air mata tapi saya tahan..mungkin kepulangan saya dapat bagi sedikit kekuatan pada ayah saya untuk menyelesaikan semua nie....

saya bersalaman pula dengan ma saya...dia suruh saya fokus pada pelajaran saya..dia tahu fokus saya pada pelajaran terganggu...saya dah tak ada semangat...saya cuma tersenyum..ye,saya akan cuba untuk kuat..tetapi..tak tahu sama ada saya akan berjaya atau tak...

buat masa ini,ingin rasanya saya menghabiskan masa di tempat yang tenang,penuh dengan alam semulajadi....saya sukakan alam semulajadi...dapat membantu fikiran saya menjadi tenang....kalau ikut hati,nak je saya balik ke rumah semula petang tadi...tapi,masalah ini mengajar saya menjadi lebih matang....ye..saya sudah menginjak ke usia dewasa..saya sudah menjengah ke alam dewasa....

banyak yang saya perlu timbangkan antara emosi dan pemikiran yang matang dalam menyelesaikan masalah ini....saya cuba untuk bangkit..demi ma ayah saya yang mengharapkan kejayaan saya...

insyaAllah,kalau ada masa,saya akan kembali ke rumah lagi..tapi banyak tanggungjawab yang perlu diselesaikan sebelum habis semester ini....

ya Allah,permudahkanlah urusan hambaMu ini....amin..

No comments:

Post a Comment