Followers

Monday, August 30, 2010

Allah knows....

tika hati gundah tak keruan...
langkah kaki penuh harapan..
menuju ke arah satu tujuan..
memohon padaNya untuk bantuan..

kita hambaNya satu-satunya..
hanya padaNya hasrat diluahkan..
barakah Ilahi adalah impian...
moga-moga menjadi kenyataan..

puas ku tepis liarnya godaan..
supaya usaha suci daripada kotoran..
kerna aku punya kepercayaan..
janji Allah adalah satu kenyataan...

wahai hati,tenanglah sayang...
jangan lemah menepis godaan..
syaitan itu penuh kekuasaan..
ingin jauhkan dari keredhaan...

biar susah..biar derita..
asal hati dekat pada Yang Esa...
kerna ku pohon rahmat dariNya..
supaya permintaan ku akan ditunaiNya..

aku tahu aku hamba yg Hina..
ibarat menanti buah yg tak kunjung tiba..
tapi,hati ku yakin penuh cahaya...
moga keteguhan hati kekal di jiwa..

andai benar ini petunjuk dariNya..
mohon dipermudahkan segala urusannya...
moga hati sentiasa megingatiNya..
supaya tidak kosong dan gelita..

hanya Engkau Maha Mengetahui..
apa yg tersirat di dasar hati..
akan aku sabar menanti..
kerana ku yakin janji Allah itu pasti...

sabarlah hati..tenanglah jiwa...
bukan mengharap perkara yg biasa..
harapan dan impian tinggi melata...
ingin mencari syurga yg telah dijanjiNya..

aku yakin apa yg aku rasa..
moga bukan angan-angan semata..
hanya usaha dan doa mampu ku laksana..
selebihnya hanya tawakal kepadaNya..

No comments:

Post a Comment