Followers

Monday, May 2, 2011

saje menulis..=)

salam....alhamdulillah,saya baru pulang dari terengganu dan kelantan....masih dalam kepenatan...rasanya sepanjang berada di sana, asyik buzy je dengan persiapan kahwin..huhu...em...bulan Mei dah menjelma.....4 mei 2011..tarikh yg memang saya ingat dari dulu..hari lahir ayah saya......4 mei 2011..insyaAllah genaplah usia ayah saya 53 tahun.....selamat hari lahir ayah...semoga Allah sentiasa merahmati ayah selalu.....

tapi..tahun lepas,pada tarikh yg sama,saya dikejutkan dengan berita kematian sahabat schoolmate saya semasa di MRSM iatu mohd huzaifah b mohd huzazi...abang arwah merupakan senior saya di UIA Kuantan..kecik je kan dunia ni?

menginjak ke tarikh 4 mei,hati saya pilu...sedih bila mengenangkan arwah...4 mei ni,genaplah setahun arwah meninggal dunia ketika sedang keluar dakwah di sabah...masih terbayang-bayang lagi kisah kematian arwah...sesedih manapun saya,tak sama dengan kesedihan keluarga arwah...

semasa di terengganu,saya sempat singgah di UMT...niat utk berjumpa dengan sahabat baik saya..pada masa yg sama,saje nak tengok universiti tempat arwah belajar...dan insyaAllah dalan bulan 6 ni,saya dan suami ingin menziarahi keluarga arwah...saya nak pergi ke pusara arwah...sebab arwah banyak bantu saya semasa hayatnya....semoga Allah menempatkan roh arwah bersama orang-orang yg beriman...amin...

kematian.....kita kena selalu fikir tentang mati..sebab kita tak tahu bila ajal akan datang menjemput kita....sama ada kita bersedia atau tidak....mati dalam keadaan husnul khatimah atau sebaliknya....

kadang kala...kita lalai dengan nikmat dunia..kesibukab dunia..sibuk mengejar dunia..hingga lupa pada bekalan akhirat....fitnah bermaharajalela...orang yg mengamalkan agama dihina dan difitnah..orang yg membuat kemungkaran dipuja...tapi,kita lupa..akhirat itu pasti...setiap apa yg kita buat,ada balasannya di sana....di kesempatan yg ada,marilah kita bertaubat dan berubah serta kembali pada jalan yang Esa...

itu je corat coret kali ni...tak ada mood sangat nak tulis...huhu.

No comments:

Post a Comment