Followers

Monday, June 13, 2011

alhamdulillah..selesai semuanya..=)





salam..alhamdulillah...syukur ke hadrat ilahi kerana dengan izinNya,majlis walimah kami berjalan lancar...perasaan kami berdua,lega sangat-sangat....fuhh....rasa terlepas beban.........hehe....alhamdulillah.....selesai walimah di kelantan dan terengganu,saya pulang ke pahang petang semalam...insyaAllah akan start community posting for two weeks.....=) haish..moga-moga dipermudahkan segala urusan...=)

ok....sebab ada permintaan,saya akan letak sikit gambar sepanjang walimah kami...tapi,kamera saya rosak.....jadi,memang tak banyak gambar..tak perlula upload ye..lagipun,kawan-kawan saya boleh tengok gambar kat facebook je ye.....alhamdulillah......sekarang,saya dan suami dan bercuti hingga bulan 9....yea !!! dah tak perlu berpisah dengan dia...fuh...seksa betol...jadi,cuti yg berbaki ni,kami akan berulang alik ke pahang dan terengganu.....just luangkan masa bersama family...sebab tak tahu bila lagi dapat peluang nie.....

bercerita tentang walimah kami di terengganu, pihak saya bertolak daripada kelantan pukul 8.15 pagi dan tiba di terengganu pukul 12.00 tengahari..sebab ada berhenti makan kejap dekat setiu kot.....sampai je di masjid wakaf tembesu,saya bersiap-siap sebelum berarak ke rumah Abang....pihak saya datang dengan 9 kereta....hehe....

pengalaman baru bagi saya bila majlis sambut menantu di terengganu tak macam di kelantan...masa kat sana,saya kena duduk kat ruang khas...dan berjumpa dengan jiran dan saudara mara di pihak Abang...adoii..penat jugakla....berjam-jam tue.....yang bestnye,bila ada kawan-kawan yg menetap di terengganu turut memeriahkan majlis kami....alhamdulillah..thanks banyak-banyak ye...=)

then,kami berdua berkesempatan pergi ke majlis senior saya di kuliyyah of pharmacy UIA dan kebetulan senior Abang di SMK(A) Tok Jiring,terengganu iatu bro Muzani dan isteri..kebetulan masa pergi keenduri tu,terserempak dengan sepasang lagi senior saya di UIA yg berkahwin pada 28/5/2011 yg lepas.....iatu bro syafiq yusof dan kak mahfuzah....saya suka sangat tengok kak mahfuzah masa kat UIA..hehe..masa terserempak dengan mereka ni,rasa macam saya pulak yg lagi tua..sebab saya kahwin lagi awal daripada senior-senior saya nie...hehe....tak dilupakan kepada sahabat saya,naazir dan solehah yg dah selamat di nikahkan sabtu yg lepas...tak dilupakan kak mahani dan suami,kak zai dan suami,kak amalina dan suami,kak husna dan suami,kak alang dan suami....dan ramai lagi...ada yg tertinggal rasanya...dan sepupu saya yg baru kahwin sabtu yg lepas jugak....fuhh.......penat betol.....apapun,selamat membina baitulmuslim..moga kalian diberkati Allah sentiasa..dan sentiasa bercinta hingga ke syurga..=) insyaAllah.....=)

apapun,ianya menjadi kenangan terindah buat kami berdua....cuti 3 bulan ni,kami rancang nak honeymoon...tapi,saya mintak tangguhkan dulu...sebab lebih baik duit tu digunakan utk urusan menyewa rumah....saya tak nak bebankan suami saya.....=)

bercerita tentang jodoh.....saya ada menyaksikan beberapa kenalan yg terkena buatan orang...sihir dan lain-lain.....mungkin akibat daripada sifat dengki dan khianat yg bersarang di hati...hakikatnya,ketahuilah...jodoh itu di tangan Allah swt..kalau bukan jodoh kita dengannya,sehebat mana usaha kita pun,kita tak mungkin bersatu dengannya...yakinlah dengan Allah..jangan mudah ambil langkah yg singkat hingga menyekutukan Allah....syirik itu adalah dosa besar tau...jangan hanya mengikut perasaan hingga mengabaikan hukum Allah....=)

dalam kehidupan kita nie,sentiasa ada pasang surutnya.......kadang kala kita sedih,gembira,bahagia dan pelbagai lagi...tapi,sentiasalah berpegang dengan keyakinan kita pada Allah....kadang kala,apa yg kita rancang tu,tak terjadi mengikut kehendak kita....

contoh,semalam saya dan Abang ke temerloh..sebab nak print manual posting saya....entah kenapa,puas saya pusing bandar,tak jumpa jugak tempat nak print....then,kami decide nak ke hospital temerloh...print di perpustakaan hospital temerloh....kalau ikutkan,tujuan kami sangat mudah kan?NAK PRINT je.....kalau kat UIA,mudah sangat nak print...dekat library boleh...dekat kedai luar UIA pun bberlambak..tapi,Allah nak uji kan....=)

sampai je di hospital,kami terus ke library hospital...kalut jugak la saya...Abang rileks je..huhu..then,ditakdirkan komputer kat situ slow sangat-sangat...sampaikan document yg saya nak print jadi hang......haish.....geramnya saya time ni..then,tukar komputer lain dan alhamdulillah boleh print..tapi...diuji dengan benda lain pulak..............huhu....printer tak ada INK !!!! waaa......rasa nak meletup je dada saya......sabar lagi...then,terus keluar jumpa Abang yg tengah khusyuk baca paper..dengan muka masam mencuka......hehe....then,terus ajak Abang balik....bila dah tenang sikit,baru cerita kat dia apa yg jadi..then,Abang try jugak cari kedai utk print..alhamdulillah..jumpa jugak......=) dan saya berjaya print manual tue,dengan bantuan Mastura,classmate saya..thanks T** M*K...=P...

dalam perjalanan balik,Abang pun menyejukkan hati saya dengan kata-kata......kadang kala,benda yg mudah pun akan jadi sukar kalau itu ketentuan Allah....untuk menguji kesabaran kita.....walaupun benda tu dah biasa kita buat sebelum nie kan...=)

ha...tentang final piala FA...kelantan vs terengganu..okes....saya orang kelantan..Abang orang terengganu..of course kami sokong negeri kami...siap hampir berkrisis lagi sebab bola sepak...huhu..masa final nie,saya masih di terengganu..saya sorang je yg sokong kelantan..Abang,ayah mertua saya dan adik ipar saya sokong terengganu.....bila kelantan dapat gol pertama,saya memang hepi la...hehe..siap boooo Abang lagi..time ni,Abang dah stress...tapi,ditakdirkan Allah,terengganu menang sebab gol di minit terakhir..actually bagi saya,kalau pengadil menjaga masa dengan betul dan tak ada insiden membaling mercun ke dalam padang,insyaAllah kelantan dan menang..tapi,takdir Allah kan..terengganu ada kelebihan pada malam ni..cara dorang main tak macam permainan masa liga super bila terengganu kalah dengan kelantan......

biasalah, kadang kala kita menang..kadang kala kita kalah...saya bukan minat bola pun..hehe..tapi,sakit jugak hati masa perjalanan balik ke pahang,kami terserempak dengan banyak konvoi terengganu yg baru pulang dari bukit jalil...haish..terbakar jugak hati bila tengok dorang kibarkan bendera..hehe.my Abang siap hon kereta lagi bila nampak konvoi dorang ni...apapun,kalau kelate menang pun,of course akan buat benda yg sama kan..dah namanya kelate dan terengganu adik beradik.....tapi,semua orang terengganu berhak bergembira dengan kemenangan terengganu...tahniah terengganu dan cuba lagi kelate !! gomo kelate gomo...!! =)



ok la...sampai di sini dulu ye..kata-kata akhir,buat pasangan suami isteri sahaja ye...biarlah cinta kita tidak seperti di kuburan....bercinta tapi melupakan cinta kita kepada Allah..akibatnya,cinta kita akan pudar dimamah usia...perkahwinan yg disusuli dengan keberkatan Allah,sangat nikmat rasanya.........=)

kepada sahabat-sahabat yg masih tidak menemui calon pasangan yg sesuai..bersabarlah dan terus berdoa dan usaha ye...tapi,jangan sampai melanggar hukumNya hanya semata-mata nak mencari cinta manusia......cinta manusia akan mati...cinta pada Allah kekal abadi..insyaAllah....=)

No comments:

Post a Comment