Followers

Wednesday, June 29, 2011

kisah kami (2): saya kena bersyukur..=)




salam sayang untuk semua.....alhamdulillah,saya diberi kesempatan untuk menulis lagi.....tak plan nak tulis entri baru pun...

alhamdulillah,saya dah start community posting hari ni.....kebetulan free..esok insyaAllah masuk hari kedua...tapi,depends jugakla...sebab anak saudara saya still tak discharge daripada hospital lagi...its already 2 weeks....haih.....dia pun dah jemu dah..harap-harap esok dah boleh discharge la....

tadi..baru jumpa satu blog baru.......tentang isteri yg kematian suami jugak.....ada link blog tu saya letakkan kat sebelah.....bila baca luahan hati seorang isteri yg kematian suami,rasa nak nangis je...saya sangat faham perasaan dia sebagai seorang isteri...

luahan itu membuatkan saya terfikir......saya kena bersyukur dengan segala kurniaan Ilahi.....sepanjang 3 bulan berkahwin,saya sangat bahagia dikurniakan suami sebaik dia....saya tak pernah nampak dia marah....or tinggikan suara pada saya atau orang lain..sentiasa tersenyum..rajin menolong saya...setiap kali saya ke dapur utk memasak,dia pasti tolong saya....

setiap kali saya mintak tolong,mesti dia akan cuba sebaik mungkin..macam tadi,sampai je kat pharmacy,baru sedar tertinggal fail yg ada manual utk posting...hadui....dahla Abang yg hantar..saya nak drive sendiri,dia nak hantarkan...sebab risau jadi apa-apa tengah jalan......tapi,terpaksa jugakla susahkan abang untuk hantarkan fail tu balik pada saya......nasibla tak jauh sangat...but still,memang menyusahkan dia..tapi,dia senyum je....=)

kadang kala saya emo....tapi,dia akan sentiasa ada di samping saya....dengar luahan perasaan saya dengan sabar.....saya bersyukur.....setiap kali dia ingin menegur saya,dia tak pernah tinggikan suara..ya,semua orang ada kelemahan...saya akui...tapi,segala yg ada padanya membuatkan saya bersyukur dia menjadi suami saya....

sepanjang anak saudara saya ditahan di wad,dia sentiasa bersama saya..berulang alik setiap hari..kadang kala,berkali-kali.....bermalam di wad...ambil ma,hantar ma.....bila saya penat,dia akan pastikan saya rehat je...dia akan buat semua kerja...sebab dia tahu,saya mudah jatuh sakit....

saya takut...kalau Allah tarik kembali nikmat yg telah diberikan kepada saya lebih awal dari saya jangka......saya takut kehilangan dia....apapun,saya kena sentiasa redha dengan segala takdir Allah.....semoga Allah memberi kekuatan dan kesabaran kepada isteri-isteri yg diuji dengan kehilangan suami pada usia yg masih muda...

ya Allah...lindungilah suamiku..

panjangkanlah umur suamiku dengan nikmat iman dan islam...

berkatikanlah setiap perkara yg dilakukannya...

berkatikanlah baitulmuslim kami....

sesungguhnya,hanya padaMu kami berserah....

2 comments:

  1. salam, artikel ni inspiring. boleh sy share kt fb?

    ReplyDelete
  2. owh..bleh2.....segan pulak....huhu

    ReplyDelete