Followers

Wednesday, June 1, 2011

persiapan walimah...

salam...dah lama saya tak update blog....sekarang,saya dah terminate broadband saya..sebab sangggaaaaaattt slow.....membazir je bayar rm50 sebulan..huhu......jadi,makin kurangla dapat update entri baru..huhu...

alhamdulillah,petang semalam saya dan keluarga dah selamat sampai ke kampung halaman saya di tumpat,kelantan.....persiapan akhir sebelum walimah kami sabtu ni...suami saya baru habis final exam untuk pediatric blok..walimah kami hanya dibuat kecil-kecilan..hanya saudara mara dan sahabat terdekat je yg dijemput......sebab bajet tak besar pun....yela,sebab tak sangka saya akan kahwin seawal ni...huhu....

first of all, saya nak ucapkan tahniah pada classmate saya, Abqari dan mell yg dah dapat baby girl isnin yg lepas....waa.......teruja pulak saya dengar kawan dapat baby...bila la pulak turn saya kan....hehe...sebenarnya, saya tak sabar nak tunggu semua urusan walimah selesai di kedua-dua belah pihak.....rasa banyak sangat benda nak kena buat...serabut pun ada...huhu....kenduri kan..lagi-lagi, diri sendiri yg kahwin...huhu..

dalam hidup kita ni,ada pelbagai ujian yg kita akan tempuhi....kadang kala kita tak jangka...tak duga..kadang kala,perkara itu la yg paling kita taknak berlaku...but,still..it happened...jadi,kita kena kembali kepada qada dan qadar Allah...siapalah kita nak menghalan segala rencana yg telah ditetapkan..apa yg kita mampu buat,hanya usaha yg terbaik..jangan putus asa.....

ala...macam dalam filem nur kasih tu.....saya dah tengok filem ni dengan my hubby......for sure,saya menangis tengok cerita tue..suami saya?ehem....siap mintak izin nak tidur lagi....sensitif jugak la bila tengok cerita yg melibatkan pengorbanan suami isteri...sebab saya dah bergelar isteri kan.....huhu....lagi-lagi,part menantikan kehadiran cahaya mata..kadang kala saya terfikir,macam mana rezeki kami?adakah kami akan dikurniakan anak..........tapi,saya bersangka baik.....insyaAllah,tiba masanya,Allah akan berikan kami rezeki itu....

sepanjang tempoh perkahwinan kami yg dah melebihi 2 bulan,pelbagai perkara yg melatih saya untuk bersabar.......sebab sebelum kahwin,saya ni kurang sabar..hehe..=P cuba jugak memahami lelaki...pengajaran yg saya dapat,apa-apa hal pun,better berterus terang je dengan suami....contoh,kalau kita merajuk..biasanya kalau suami tanya,kita merajuk ke..kita akan jawab 'tak' kan? walhal dalam hati,memang kita akui kita merajuk...so,baik terus terang bagitahu yg kita merajuk....hahaha...biasanya kalau ada salah faham ke...merajuk ke.....kami takkan biarkan konflik tu berlarutan.....paling lama pun sejam kot..tapi,biasanya 15 minit je...hehe...


apapun...saya bahagia..sangat bahagia...alhamdulillah...suami saya dah habis blok......cuti 3 bulan insyaAllah...so,kami dah tak perlu berjauhan..alhamdulillah...seksa sangat bila berjauhan..huhu..perancangan saya,lepas selesai urusan walimah,saya nak start posting di temerloh selama 2 minggu....rasa tak sedap selagi tak selesaikan semua......then,baki cuti maybe ziarah saudara mara jela...sebab time cuti nie je,kami dapat ziarah mereka....


ok la......saya mintak diri dulu.....banyak lagi persiapan yg perlu dibuat...insyaAllah...doakan semua urusan kami dipermudahkan ye....dalam hidup kita ni,jangan sesekali kita jauhkan diri dengan Dia...sebab bila kita jauh daripadaNya....kita akan rasa resah gelisah...hidup tanpa keberkatan...banyakkan mengingatiNya ye....kepada sahabat-sahabat yg dah mempunyai calon pasangan hidup,jagalah batas sayriat yg telah digariskanNya...bimbang kealpaan kita akan mendatangkan penyesalan pada kehidupan kita pada masa akan datang....menyesal atas dosa yg dilakukan..rasa diri kita terpalit dengan kekotoran...ingatlah,hanya insan yg bergelar suami/isteri yg layak menerima ungkapan sayang,layanan kasih dan segala-galanya....kembali padaNya ye....=)

1 comment:

  1. tahniah! adew bersanding idok? kalo ade, buleh le awook bersilat dpn mengkomer

    ReplyDelete