Followers

Tuesday, July 5, 2011

kisah kami: dah 3 minggu..





salam awal syaaban kepada semua pembaca...cewah...ayat skema je....hehe......ok2......juz nak share je....anak saudara saya dah 3 minggu still ditahan di wad HOSHAS,temerloh..huhu...hari jumaat yg lepas, dia undergo minor surgery utk buang pus(nanah) di peha dia.........pus tu datang daripada kepala....banyak jugak la....dalam 7ml....

berat badan dia pun dah surut sangat...tak 'tubuh' macam dulu...huhu.....jadi,selama 3 minggu la,kami berulang alik ke hospital..bergilir dengan ma saya......sampaikan staff dan doktor kat hoshas pun dah kenal kami..my abang pulak,akan ikut doctor clerk patient..menggunakan tiket sebagai pelajar perubatan kan...kebetulan,ada je housemanship yg merupakan pelajar UIA....hehe....tapi,bermula minggu ni,hanya ma saya yg jaga Imani...sebab,saya dan abang kena stay kat rumah..untuk jadi babysitter kepada malin,isya dan hafiz.....haih.....dah biasa actually....tapi,sebelum ni,adik saya yg belajar di IMR,kuala lumpur yg duduk kat rumah...tapi,dia dah start new semester.......

malin dan isya...saya dah banyak cerita tentang dorang kan?dorang dah besar..malin dah 6 tahun..isya dah 4 tahun...tapi,hafiz baru setahun 10 bulan.....sangatlah aktif dan buas...ya Allah...tak pernah jaga budak sebuas dia...hehe.....dulu,ma saya selalu mengadu penat nak jaga hafiz ni....sebab takut jadi apa-apa.....


kat rumah nie,dia akan travel sesuka hati dia je....kejar ayam...main spanar.....kacau saya kat dapur...huhu.....tapi,tue la...kalau marah pun,dia buat muka selamba je..haha.....payah betul nak nangis.....dia akan ikut setiap perkara yg kita buat....jadi,memang kena berhati-hati la...sebab dia kecik lagi..bukan tahu apa pun...=)

then..the worst thing is...my abang demam....dah 3 hari....rasanya sebab kena hujan dan makan durian banyak sangat kot..mula-mula macam mabuk durian..then,start demam..haih....risau betul saya....my abang tak pernah sakit sebelum ni...saya je yg selalu tak sihat...takpe,adalah hikmahnya kan...alhamdulillah,my abang dah beransur pulih......bercerita tentang musim durian yg dah menjelma,ayah saya memang buzy la time ni...jual durian...my abang selalu jugak tolong ayah saya...especially ganti ayah time ayah nak balik solat maghrib......yg bestnya,ayah saya selalu belikan hadiah utk my abang sebab tolong kat pasar malam...setakat ni,my abang dah dapat wallet,jersi pasukan terengganu dan seluar...haih..untungnya badan kan....tue belum campur..setiap hari,ayah suruh saya rebuskan telur ayam kampung separuh masak untuk abang....baik utk kesihatan..hehe...

bila abang demam...lagila penat saya nak menjaga budak-budak ni...macam dah ada anak 3 je rasa..bangun je tido..kemas dapur,kemas rumah,basuh kain...at the same time,tengokkan hafiz....then,tengahari masak pulak...agak kelam kabut sebab time ni la,isya dan malin balik dariapada tadika....huhu...apa-apapun,banyak pahalanya bila tolong ibu bapa kan...yg penting,ikhlaskan niat..=)

disebabkan tolong ma ayah saya la,saya terpaksa ketepikan dulu posting saya ni....family first kan.....actually,ma rasa serba salah susahkan saya......yela,sape lagi nak jaga budak-budak tu kan....tapi,takpela....saya rancang,Allah tentukan...insyaAllah akan dipermudahkan.....=)

insyaAllah miggu depan,kami akan pulang ke terengganu pulak...bergilir-gilir la kan...then,saya fikir....why not saya posting kat terengganu je kan......lagipun,tak ada buat apa pun kat sana nanti..my abang setuju....then,kena cari tempat yg terima saya posting la.....tapi,ni perancangan je...kalau tak,saya kena posting kat temerloh jugak masa bulan puasa nantila.......saya serahkan pada Allah je,.yg penting,usaha dulu kan.....insyaAllah,awal bulan 8 ni iatu bulan puasa,kami akan pindah ke rumah sewa di kuantan...yea !! tapi,just nak kemas dan masukkan kelengkapan rumah je dulu..maybe stay for a couple of weeks kot..sebab kuliah my abang akan start awal daripada saya kan...

apapun..ini hanya perancangan kami...manusia...hanya mampu merancang...Allah tentukan kan..=) ok la...nanti saya tulis lagi...di bulan syaaban ni,banyakkan berpuasa sunat ye....sebagai persediaan sebelum tibanya Ramadhan yg mulia....kepada wanita Islam,jangan lupa qada' puasa yg lepas ye..jangan tunggu last minit pulak ye....ok...happy fasting !!! =)

1 comment:

  1. laaa ingatkan bakal dapatanak ..huhu..3 mggu..

    ReplyDelete