Followers

Thursday, July 28, 2011

kisah kami:honeymoon+birthday+rumah sewa..




salam.......arghh..memang dah lama gatal tangan nak menulis....cuma malam ni baru free..hehe....alhamdulillah,ada banyak peristiwa yg saya nak kongsikan ni....=)

the first story is about our trip..ala-ala honeymoon la....waahh...seronok sangat-sangat...actually tak rancang nak honeymoon pun..entah macam mana,tengah borak-borak dengan my abang,tiba-tiba je nak pergi pulau redang..memang dah plan nak ke pulau redang tapi tak sangka on the spot macam ni..huhu...then,bila dah sepakat dan cari tarikh,saya search sheikh google...cari pakej yg sesuai..of course yang murah kan...hehe..actually,kami tempah secara online je....bayar pun secara online...sebelum ni tak pernah join trip through online kan...jadi takut jugak kena tipu...tapi,bila selidik sikit,insyaAllah agent yg sahih..hehe..lagipun,mudah sangat..tak payah susah-susah....online je,dah settle...alhamdulillah...=) kami ambil pakej 3 hari 2 malam....total semua dalam RM650...kira ok la kan.....semua ditanggung termasuk makan,3 trip snorkelling,plus feri pergi dan balik....=)

kami sangat excited nak pergi...siap beli topi dan spek hitam lagi...hehe..lagipun,kami berdua tak tahan cuaca panas....sebab akan terus headache lepas tu..jadi,kena prepare awal-awal...saya siap bawak ubat lagi.....pharmacist kan....hehe..=P

isnin pagi yg lepas, kami bertolak dari rumah mertua saya pukul 8.15 pagi...sebab tiket feri kami pukul 9 pagi...dalam hati saya, tengah cuak sebab takut kena tipu ke...sebab kami ada travel voucher je..tapi,alhamdulillah semuanya berjalan lancar.....kami naik di jeti syahbandar..dekat sikit dari rumah kan...then,perjalanan ke pulau redang memakan masa dalam sejam setengah...masa dekat jeti,rasa macam saya je yg beragama Islam..yg lain semua chinese dan orang putih..hehe...

kami sampai ke pulau redang pukul 10.40 pagi.....ya Allah,cantik sangat pulau ni...saya tak pernah pergi pulau secantik ni..rasa tak sabar-sabar nak main air...dahla saya memang suka nature kan..sampai je,terus check in,makan dan rehat kejap...petangnya,first trip kami snorkelling....kami pergi ke pulau kerengga..ok..saya tak pernah join snorkelling sebelum ni.....berenang pun saya tak reti...tapi,dah pakai jaket and mask,memang confirm takkan tenggelam kan...for the first time,saya duduk dalam air yg dalam....waa...takut jugak la...tapi bila tengok ikan duduk menari-nari depan mata,saya hentam jela...last-last,saya tak reti guna snorkel sebab kena bernafas guna mulut....then,asyik berpaut dekat bot jela.....hehe....my abang jela yg asyik berenang dan melihat batu karang....subhanallah,memang cantik sangat-sangat..=)


then,petang tu,kami just berjalan-jalan keliling pulau....then,mandi pantai...haha..air laut kat sana sangat biru dan bersih..kalau tengok,memang geram la....saya tak suka sangat mandi laut..tapi bila tengok je laut kat sana,terus excited nak mandi..huhu....jadi,kami cari tempat tersorok sikit dan mandi..my abang jadi guard jela....tolong cover line takut aurat terdedah..=) dekat kawasan cetek pun,banyak ikan-ikan dan batu karang..time ni la,my abang ajar saya berenang dan guna snorkel....hehe....


malamnya,kami ada BBQ...dan kena bakar makanan laut sendiri..my abang punyala excited...saya?tolong makan je...hehe...then,sebelum pukul 9malam,kami dah tidur kepenatan...hehe....saya suka resort yg kami menginap ni.....sebab redang lagoon je resort yg tak ada bar....dan macam islamik sikit..=)


hari kedua,kami ber'snorkelling' di marine park..ya Allah,kawasan ni lagi cantik...time ni saya memang menikmati keindahan alam habis-habisan la..sebab dah pandai guna mask dan snorkell...hehe...sangat excited tengok ikan dan batu karang..macam-macam spesies ada....rasa tenang sangat...then,petangnya ada lagi trip snorkelling..tapi,kami tak join sebab penat sangat..huhu...tidur je...lepas asar,sambung mandi pantai lagi..jalan-jalan menikmati keindahan alam.....hehe....seperti biasa,malam kami tidur awal..tapi,sebelum tu,saya tulis kat pasir perkataan ni:


hehe......27 julai besday my abang..so,walaupun saya tidur pukul 9 malam,saya dah pasang alarm pukul 12malam....sebab nak jadi orang pertama wish besday my abang....then,pukul 12malam tu la,saya kejut my abang dan wish besday..hehe....pagi esoknya,kami berkemas dan balik ke rumah mertua kembali.....saya bawa my abang dinner kat restoran for his birthday..hadiah dah bagi..hehe...just spending time together......bahagia sangat rasa....=)


dan hari ni...kami bertolak ke kuantan..sebab start menyewa rumah hari ni....di mana rumah kami?tak perlu announce kat sini kan....=) apapun,memang penat la..basuh rumah,mop rumah,pasang tikar getah..then,beli barang lagi....esok pulak nak sambung...dah tak larat sangat..tapi,still nak tulis blog....hehe...

ok la....nanti saya tulis lagi ye...doakan semua urusan kami dipermudahkan Allah..insyaAllah,mari kita sama-sama bersedia menanti ketibaab Ramadhan ye...=)

No comments:

Post a Comment