Followers

Tuesday, November 15, 2011

alhamdulillah..beransur pulih...

salam....niat awal nak study utk kuiz..tapi entah macam mana,tertulis blog pulak..huhu...alhamdulillah,kesihatan saya beransur pulih....dah kuat utk ke kelas....kalau rasa pening melampau,saya rehat kejap di musolla.....lega sangat kalau dapat baring..hehe....

alhamdulillah...kandungan dah masuk 4 bulan,alahan saya pun dah berkurangan....dah ada selera makan sikit..still tak makan banyak...tapi saya makan dengan kerap....sebab kalau rasa lapar datang je,rasa tak sabar-sabar nak makan....tak pernah rasa lapar macam ni..kalau puasa pun,tak lapar macam ni....huhu...so,kena bekal apa-apa makanan sentiasa la...

tapi..still ada one day yg alahan akan datang menjenguk kejap...macam semalam,tiba-tiba muntah 7kali..oho.....rasa macam lembik seluruh badan....memang mengandung ni,sangat mencabar...sangat-sangat mencabar..please...hormati ibu anda...hormati kaum wanita..ok?

hari ni.....saya dah boleh masak kembali...still tak berapa boleh bau bawang..tapi,tahan jela...kesian kat my abang kan...dah lama tak rasa saya masak...haha...macam sedap je...so far,bila masak sendiri,memang sangat menjimatkan....daripada makan or beli di cafe kan....at the same time,kami berdua meneruskan rutin harian kami sebagai pelajar....nak spend time together pun,rasa macam limited sangat..hehe...apapun,besyukur dengan apa yg dianugerahkan Allah kepada kami kan....

hm....final exam kami sebagai pelajar farmasi dah dekat...dah boleh 'bau' dari jauh...tapi,assignment,presentation,report,kuiz pun berlambak lagi....tak sabar nak cuti..haha..nikmatnya dapat rehat kan....tadi balik je dari hospital attachment di HTAA,terus cari katil...haha...lenguh je rasa badan ni..especially di pinggang...maybe sebab baby makin besar..

actually,saya asyik menunggu..bila la my baby nak mulakan fisrt move.....bila nak start kicking...saya jadi curious...macam mana lah rasa baby tendang perut kita kan...rasa macam angin dalam perut ke...haha....apapun,sekarang saya enjoy melihat perut yg semakin membesar..membayangkan bagaimana zuriat kami yg sudah ditiupkan roh berada di dalam rahim saya...oh...indahnya..=)

apapun....tanggungjawab sebagai student kena diutamakan...saya bersyukur sebab kawan-kawan banyak membantu saya...jadi,tak boleh la saya nak lepas tangan kan...insyaAllah,saya cuba buat yg terbaik....

apa-apa yg berlaku dalam kehidupan kita....baik ke...buruk ke...tak terjangka ke.....semua tu datangnya dari Allah...so,bila Allah dah tetapkan perkara tu utk berlaku kepada kita,mesti ada hikmahnya....kadang-kadang kita rasa tak bersedia...kadang-kadang kita lemah....kadang kala kita teruja dengan keseronokan yg dikecapi....sampai lupa bahawa Allah sedang memerhatikan kita....menguji iman kita...

jadi,bila diuji,kuatkan kembali iman kita..bergantung padaNya..jangan salahkan takdir...tapi,muhasabah diri kita...Allah takkan menguji kita melebihi kemampuan kita...kadang kala kita rasa apa yg berlaku,buruk pada kita....tapi,hakikatnya Allah lebih mengetahui....tak guna kita menangisi perkara yg dah terjadi...sebaliknya,bangkitlah kembali menujuNya....nescaya insyaAllah kita akan rasa bahagia....

dalam hidup kita ni....selagi kita berada di jalanNya...berpegang dan mengamalkan AL-quran serta sunnah rasulNya....insyaAllah kita akan sentiasa berada di bawah lembayung rahmatNya...sentiasalah kita mengajak ke arah kebaikan...dan menjauhi kemungkaran..sama-sama berusaha utk memperbaiki diri dan iman kita...sebab hari demi hari,kita menuju ke arah kematian yg kita tak tahu bila.....moga-moga semuanya dipermudahkanNya....=)

No comments:

Post a Comment