Followers

Saturday, December 31, 2011

relax kejap: monthly check up...=)

salam..alhamdulillah...ada beberapa hari break sebelum next paper...huhu...alhamdulillah dah lepas 2 papers..sangat mencabar....dan pengalaman baru bila saya terpaksa menanggung sakit pinggang yg agak teruk sepanjang menjawab exam....oho..baru sedar ni first time jawab exam waktu pregnant...duduk membatu selama 2jam setengah sangat mencabar...memang cramp kaki..plus,terpaksa bawak bekal roti ke....sebab akan tersangat lapar waktu tengah jawab exam...hehe...curi-curi la makan sesuap dua....^_^

jumaat yg lepas, ada mpnthly pregnancy check up utk both my baby and me.....alhamdulillah,tak payah pergi klinik luar..klinik UIA lengkap dengan semua kemudahan utk wanita yg mengandung...sampai je klinik,terus timbang berat badan....49kg...hm...naik lagi 3kg...hehe...tapi kira ok la tu...berat baby pun dah makin meningkat kan....

seperti biasa,test urine..alhamdulillah normal....then,consult dengan doctor...check blood pressure..alhamdulillah normal jugak..then,saat yg paling ditunggu-tunggu...iatu scan baby..nak tahu jantina baby...nak tengok perkembangan baby..rindu dah 2 bulan tak jumpa kan...hehe...

saat ni,excited sangat....plus,my abang pun dapat teman..biasa dia ada kelas,saya kena check up sorang-sorang je..huhu..alhamdulillah,baby sangat sihat dan aktif...memang asyik buat gaya gimnastik je kat dalam rahim saya..huhu..alhamdulillah...lega sangat bila doctor bagitahu baby membesar dengan normal...berat baby dah 500g....^_^...tapi,baby kami ni pemalu kot....tak nak bagitahu kami baby lelaki ke perempuan...huhu...puas doctor cari,tapi still,baby sorokkan...haish....comel je....hehe....tapi,kami tak kisah pun lelaki or perempuan...asalkan sihat....=)

then,saya kena inject 2nd dose anti tetanus..memang plan nak inject time ni sebab saya akan menanggung sakit for a few days kan....so,time ni je ada gap exam...huhu...then,kami balik rumah...next check up,baru test haemoglobin pulak...mintak-mintak semuanya ok....

bercerita tentang my abang......dia baru balik dari posting forensic di kedah....best sangat katanya..jeles nye saya...dulu kan cita-cita saya nak jadi ahli forensic..tapi,tak pela...tengok suami dapat peluang tu pun,dah bersyukur dah...=) yang bestnya,balik je rumah,ada 4 cadbury chocolate yg paling besar ada dalam peti sejuk...plus,2 helai kain batik utk saya...untuk pakai masa pantang bak kata suami saya....rupanya dorang siap singgah ke pulau langkawi lagi..haish....apapun,saya bersyukur suami selamat pergi dan balik..=)

okla..tak boleh tulis lama sangat..kena study...banyak lagi paper menanti..doakan kami ye..!

No comments:

Post a Comment