Followers

Tuesday, January 10, 2012

tak ada tajuk.....

salam.....rajin pulak nak post entri baru..hehe...nak tidur,susah....walaupun dah beberapa hari tak cukup tidur kerana penangan final exam...setiap malam tidur termimpi-mimpi apa soalan yg keluar dalam exam esok...hehe....baby pun sibuk teman ummi dia study....kalau saya stay up ke....baby akan teman sambil tendang-tendang...sampai senak perut..huhu..awal pagi pun,bila azan subuh je,automatically baby akan kick...oho....bagus anak ummi ni...nanti boleh join ummi abi qiamulail ye...^_^

pejam celik...pejam celik....rasa macam tak sangka kandungan dah memasuki usia 25minggu...tapi perut saya tak membesar mana pun...ma saya cakap,standard first pregnancy,perut tak nampak sangat....plus,saya kurus dan tinggi..huhu...lagi,pakai baju besar dan tudung labuh...lagi la tak nampak perubahan perut saya..

sekarang ni,saya asyik rasa bloating je..macam indigest...dan start mual semula waktu awal pagi...macam pagi tadi,tersedar pukul 4pagi untuk study,baru start study 5 minit,terus muntah kuning...mual sangat..huhu..maybe sebab baby dah makin membesar..stomach makin mengecil..jadi,payah nak digest makanan...setiap kali lepas makan,saya kena rileks kejap utk elakkan daripada muntah akibat indigest...dahla banyak angin dalam badan..huhu...sekarang ni,terpaksa mintak tolong suami urut setiap malam sebab nak bagi lega sikit..kalau tak,memang tak boleh nak study...

currently jugak,saya kurang selera makan...maybe sebab rasa mual kot...tapi kalau makan,ok je...habis je...hehe....kalau ikutkan,berat baby dalam 600g....dah makin membesar...lepas ni,berat badan baby akan meningkat lagi cepat....ehem...actually,kadang kala saya still lupa yg saya mengandung..haha...kadang-kadang berlari la....angkat barang berat la..bila rasa semput dan sakit pinggang,baru ingat balik yg saya tengah mengandung...=P

barang-barang utk permata hati sulung kami..setakat ni tak adalah buat persiapan sangat..sebab rasa macam lambat lagi kan...so far,baju baby je yg dah settle...plus,carseat...sebab hari tu ada offer....yang lain,tak beli lagi....saje nak tunggu offer...hehe...ada lagi ke offer lepas ni agak-agak ek?..or maybe time saya cuti 3 minggu ni kot nak beli sikit-sikit..sebab kalau dah makin sarat,saya tak rasa saya mampu berdiri lama-lama...sekarang ni pun,dah sakit pinggang kalau berdiri lama sikit.....

bercerita tentang ma saya....rasanya ma saya lagi excited dari saya kot....hehe..barut utk baby,ma saya nak jahit sendiri.....dan semalam,tiba-tiba ma saya suggest nama utk baby...haha...saya pun tak cari lagi nama baby...ma saya lagi advance...saya dan suami tergelak je..punyalah excited nak dapat cucu baru kan...ni bila kandungan saya nak masuk 7 bulan,ma ayah saya nak buat solat hajat kat rumah...untuk memohon supaya saya dan baby dipermudahkan segala urusan......harap-harap macam tu la..doakan ye.....kami tak kisah pun baby ni boy or girl...asalkan sempurna penciptaannya dan sihat tubuh badannya...

sekarang ni,baby dah tak anti dengan abinya...dah bagi respon bila abi usap-usap perut saya..hehe...dah kamceng ek?=P

cuma satu je...saya terbayangkan keadaan saya semester depan...bermulanya semester depan,kandungan saya dah masuk 7 bulan..semester depan lagi tough dari semester ni.....saya risau macam mana saya nak lalui semster depan...bakal bersalin pertengahan semester...memang kena kuat mental dan fizikal...kena kuat semangat kalau ada kata-kata yg mengguris hati..kena cekalkan hati...part paling penting ialah saya tak dapat berpantang dengan sempurna...saya hanya dapat ambil emergency leave for 2 weeks je..tu pun dah bersyukur....part ni la yg ma saya risau sangat..sebab time ni,saya still lemah...awal-awal lagi ma saya dah warning,nanti masa waktu pantang,kena jalan slow sangat-sangat..kalau boleh,keluar utk ke kelas je....sebab takut tumpah darah...

hm...esok dah last paper..akhirnya....huhu..tapi moga-moga dipermudahkanlah...waa....stress dah sampai tahap maksimum ni......insyaAllah hari sabtu baru kami balik temerloh...terpaksalah berpisah dengan encik suami buat sementara...sebab dia tak cuti kan....dia baru start blok orthopaedic pulak....ahad malam ni start oncall...huhu....

ok la.....take care..=)

No comments:

Post a Comment