Followers

Tuesday, February 7, 2012

1st day 2nd semester: very inspiring..=)

salam..alhamdulillah,hari ini dengan rasminya bermulalah semester kedua utk kami,pelajar tahun ketiga,kuliyyah of pharmacy...of course semua ada azam baru masing-masing kan?nak buat yg terbaik....nak perbaiki kesilapan semester lepas dan lain-lain...

insyaAllah,subjek yg kami ambil utk semester ni ialah:

1) herbal medicine
2) reseacrh methodolgy and biostatistic
3) clinical pharmacy 2
4) body system vi- endcorine and reproductive system
5) body system vii- central nervous system
6)body system viii- sensory organ
7) anti-infective and cytotoxic agent(AICA)
8)problem based learning(PBL)
9) drug abuse
10) skill-counseling 2

subjek drug abuse ialah subjek elektif...saya kena ambil banyak subjek elektif sebab dah buat keputusan tak nak ambil clinical attachment for 2 months..sebab time tu baby kecik sangat...tak sampai hati nak tinggal dia macam tu je...lagipun,dah plan nak fully breastfeed baby nanti kan...

alhamdulillah,kelas kami bermula pukul 8pagi tadi...standardlah kan...week 1 pun dah packed dah timetable..huhu...tapi,hari ni rasa sangat inspiring...rasa sangat bersyukur sebab dapat peluang utk belajar di UIA...for me,the system is different..the teaching method is also different..lecturer banyak tekankan kami tentang sifat amanah,honour dalam menuntut ilmu...sentiasa berdisiplin....punctuality..akhlaq dan macam-macam lagi...during lecture pun,mesti ada masukkan ayat-ayat Al-quran yg relate dengan topic yg diajar..best kan?then, the most important thing..keikhlasan yg kami dapat rasai bila lecturers ambil berat tentang kami..nak kami jadi orang yg berguna..hamba Allah yg professional...

tadi kami ada kelas dengan Dr Razak dan Dr wan azizi...saya sangat respect dengan mereka ni...dari dulu lagi..huhu..tapi dengan Dr wan,saya lebih rapat la..sebab kami dari kelantan..hehe..saya ingat lagi,sebelum Dr wan pergi tunaikan haji di mekah last year,saya mintak Dr wan doakan supaya Allah mudahkan jodoh saya...dan guess what....a few months later,saya pun berkahwin..hehe....

apapun...semester ni,saya berazam nak usaha dengan lebih kuat..oh....saya memang kena kuat semangat semester ni...dengan keadaan saya yg makin sarat,saya kena kuat utk bertahan..lagipun,semester ni banyak group presentation...saya takkan biarkan group members saya dalam kesusahan hanya disebabkan oleh keadaan saya...insyaAllah,saya cuba yg terbaik....doakan ye....semester ni,kami ada clinical pharmacy presentation,PBL,seminar...dan maybe akan ada lagi...semoga Allah permudahkan....

hm...so far,insyaAllah hujung bulan ni baru dapat buat 4D scan utk my baby...kena banyar rm70..okay la tu.kalau kat luar,lagi mahal rasanya..

ok...see u then...^_^

No comments:

Post a Comment