Followers

Tuesday, March 20, 2012

setahun bersamamu...


salam.....entri ini khas utk insan yg bertakhta di hati saya....pemilik cinta dan kasih saya selepas cinta dan kasih saya pada Allah dan Rasulullah saw...imam saya...pembimbing serta pelengkap diri saya...pemegang kunci pintu syurga utk saya.......the most important person in my life......my husband, Ahmad Yusoff B. Awang...

semalam, alhamdulillah genap setahun baitulmuslim yang telah kami bina bersama-sama..terasa sungguh pantas masa berlalu.....masih terbayang saat pertama kali kami bertemu dan bertentang mata..iatu di hadapan family saya....sifatnya yang gentlemen dan berani sangat memikat hati saya...walaupun saya langsung tak mengenali hati budinya....sikapnya yg menghormati orang tua menampakkan ketinggian akhlaknya...caranya merisik saya menggambarkan ketinggian agamanya..itu dah cukup utk saya menerima dirinya....keyakinan kepada pegangan agama membuatkan saya yakin dia akan menjadi suami yg soleh dan membimbing saya....walau kami saling tak mengenali sebelum berkahwin....

masih teringat saat kadang kala terserempak dengannya sewaktu sama-sama menghadiri program-program agama.....sama-sama menguruskan program yg membina jiwa...sama-sama melaksanakan tuntutan sebagai pejuang agama..daie di muka bumi Allah ini....tapi...kami langsung tidak berbicara...melainkan jika sama-sama terlibat dengan meeting dan perbincangan...

kini..hati kami sama-sama terikat..dengan ikatan perkahwinan yg suci dan bersih..setahun berlalu.....saya sangat bersyukur atas kurniaan yg Esa....nikmat yg tidak ternilai buat saya..kehadiran dirinya benar-benar melengkapi diri saya....

kesabarannya yang inggi mencairkan hati saya..dia sangat tenang..sangat penyabar menghadapi kerenah dan kelemahan saya..kami berusaha mengenali diri kami dan pasangan kami..menerima kelemahan dan kelebihan pasangan masing-masing....kerna kami tahu..hakikat perkahwinan itu saling melengkapi...bukan sengaja mencari kesalahan dan keaiban...

awal perkahwinan....jujurnya, saya malu dengan suami...terlalu banyak kesilapan silam yg saya lakukan..pengalaman hitam yg tak ingin saya ingat dan kenang..rasa diri ini tak layak utk dirinya...tetapi dia hanya tersenyum.....memujuk saya dengan kata-kata yg lembut...sesunguhnya Allah itu Maha Pengampun....dia menerima saya seadanya....menerima diri saya yg sekarang..bukan diri saya dari masa silam....

setahun berkahwin...kami saling mengenali...dia sangat melengkapi diri saya..memenuhi kriteria lelaki idaman saya......paling penting..tak pernah sekali dia meninggikan suara apatah lagi menggunakan kekerasan terhadap saya..akhlaknya pada ibu bapanya..juga kepada ibu bapa saya membuatkan saya makin jatuh cinta pada insan yg bergelar suami ini...manakan tidak,ibu bapa saya sangat gembira dengan kehadirannya....sifat ringan tulangnya...

makin hari,kami makin sama-sama jatuh cinta....kami berusaha perbaiki baitulmuslim kami supaya sentiasa berada di jalan yg diredhaiNya...kami menggalas tanggungjawab yg besar.apatah lagi dengan kehadiran permata hati sulung kami tidak lama lagi insyaAllah....rumahtangga kami harus disemai dengan agama...solat berjemaah tak boleh dilupa,menambah ilmu agama satu kemestiaan...Al-Quran mesti di hati...qiamulail dan ibadah sunat harus ditingkatkan..kerna kami menuju ke negara abadi...iatu akhirat...saya ingin kami sama-sama berbahagia di syurga..kerna saya ingin menjadi ketua bidadarinya.....

ulang tahun perkahwinan yg pertama,kami hanya menyambutnya dengan sederhana..saya menghadiahinya sekeping kad..yang cukup membuatkannya cukup terharu dan terkejut...dia membuat kejutan sebiji kek utk saya...sama-sama menikmati makan malam bersama....mencari hadiah ulangtahun bersama-sama....tak perlu mewah....sebab hanya dengan bersamanya,saya dah cukup bahagia.....usai solat maghrib genap setahun kami berkahwin,kami sama-sama menadah tangan ke hadrat yg Esa...memohon moga-moga baitulmuslim kami sentiasa diberkati,dilimpahkan mawaddah dan rahmah,serta berkekalan hingga ke syurga....

apa yg penting dalam rumahtangga,perlunya sentiasa bertolak ansur,bantu membantu,saling memaafkan,saling belajar menjadi pasangan yg lebih baik.....bercinta bersama selamanya...dan yg paling penting,jangan sekali-kali abaikan hubungan kita dengan Allah...kerana Allah yg memegang hati kita.....jangan abaikan ibu bapa kita..kerana restu mereka sangat penting utk kebahagiaan kita....


akhir kata;


to my Abang......

i love you so much....kerana mengharapkan redha Allah....

thanks for everything sayang...

ampunkan segala dosa-dosa ana..halalkan makan minum Ana....

dan..please...be with me......forever.....

^__ ^



No comments:

Post a Comment