Followers

Thursday, August 30, 2012

bersyukur......

bismillah....

mengambil masa berfikir sejenak...terlalu banyak nikmat yg Allah berikan kepada kehidupan saya di dunia...sebelum ni, kita selalu terfikir kenapa Allah uji kita macam-macam..kenapa nasib kita tak sebaik dan seindah orang lain...kenapa diri kita banyak kekurangan...kenapa orang lain penuh dengan kelebihan...sampai kita terlepas pandang nikmat lain yg tak terkira banyaknya....

kita lupa pada nikmat penglihatan yg Allah beri melalui mata kita...nikmat pendengaran, deria rasa, emosi, kesihatan...paling penting,nikmat iman....

rasa kerdil sangat bila fikir sejauh mana kita bersyukur...compare dengan berapa banyak kita merungut dan mengeluh......

alhamdulillah..alhamdulilah...

saya bersyukur dikurniakan suami yg teguh imannya dan baik akhlaqnya...

saya bersyukur dikurniakan suami yg sangat bertanggungjawab dan lemah lembut terhadap keluarga terutama pada ibu bapanya...

saya bersyukur diberikan keluarga dan sahabat yg baik..

saya bersyukur dikurniakan zuriat di saat ramai pasangan diuji Allah dengan kesukaran mendapat zuriat...

saya bersyukur apabila anak membesar dengan sihat dan normal..walaupun saya gagal memberi anak saya susu ibu sepenuhnya walau pelbagai usaha telah dilakukan...

saya bersyukur...terlalu banyak nikmat yg Allah beri berbanding ujian yg tak seberapa...

tiada sehari berlalu tanpa saya kembali terkenang dosa-dosa lalu...betapa Allah masih sayangkan saya dengan memberi kesempatan kepada saya utk kembali dekat denganNya...

Allah kurniakan nikmat yg paling bermakna iatu seorang SUAMI yg boleh dijadikan tauladan....tak pernah saya dengar sebarang umpatan, keluhan, cacian, buruk sangka keluar dari mulutnya...kadang kala membuatkan saya rasa tidak layak untuknya...................................

ya Allah, redhailah suamiku...kekalkanlah jodoh dan rumahtangga kami hingga ke syurga...berkatilah rumahtangga kami dengan agama dan sunnah RasulMu....kurniakanlah kami zuriat yg soleh dan solehah...limpahkanlah rezeki yg halal dan baik kepada kami...berikanlah kami kebahagiaan dan kejayaan hidup di dunia dan akhirat....

alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah....


jangan berputus asa mencari redha Allah..bila kita beroleh redha Allah, insyaAllah kita akan beroleh segalanya..put your trust in Allah.....insyaAllah akan bahagia....

moga kita sentiasa bersyukur...setiap insan diberi kelebihan dan nikmat yg berbeza dan tak terkira banyaknya....=)

No comments:

Post a Comment