Followers

Friday, February 5, 2010

luahan hati:3




"wahai tuhan, ku tak layak, ke syurgaMu...namun tak pula, aku sanggup ke nerakaMu...ampunkan dosaku terimalah taubatku..sesungguhnya, Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar".....

kadang-kadang kita alpa...terpengaruh dengan nikmat dunia yang sememangnya bersifat sementara...cuba luangkan masa setiap hari selama 5 minit..renung kembali ke dalam diri...apakah dosa yang telah kita lakukan hari ini?adakah kita bersyukur dengan nikmat yang Allah kurniakan hari ini?nikmat yang tak terkira banyaknya...dalam surah Ar-Rahman yang merupakan salah satu surah yang saya paling gemari..yang betul-betul menyentuh hati.."Maka nikmat tuhanMu yang manakah yang engkau dustakan?" membuatkan saya terfikir,adakah saya bersyukur??

renunglah ke langit, saya lihat banyak bintang yang bersinar..subhanallah indahnya...saya masih dapat bernafas dengan percuma..segalanya percuma!...tetapi,cukupkah ibadah saya padaNya?terbuktikah cinta saya kepadaNya?
astaghfirullah...saya leka..saya lalai...saya lagha...saya hambaNya yang lemah..bantulah saya...

kadang-kala saya terfikir, adakah Allah telah ampunkan semua dosa-dosa yang saya lakukan dahulu?yang tak terkira banyaknya.....sesungguhnya,saya menganggap itu adalah tarbiyah(didikan) dari Allah..tapi saya tak dapat nak halang diri saya dari terus menyesali dosa-dosa itu...sesungguhnya Allah Maha pengampun semua dosa-dosa kecuali syirik kepadaNya...

saya akan berusaha untuk menjadi hambaNya yang lebih baik dari semalam..insyaAllah...

sahabat,banyakkan mengingati Allah kerana dengannya hati akan menjadi tenang.....

No comments:

Post a Comment