Followers

Wednesday, February 10, 2010

perkongsian hati....

salam...6 bulan yang lalu,saya telah diuji dengan dugaan yang saya rasakan antara yang paling berat pernah berlaku...saya terkedu bila Allah menunjukkan kebenaran kepada saya selpas hampir setahun ditipu...hanya air mata yang mengalir laju di pipi secara spontan tanpa dapat saya kawal..

perasaan saat itu?sangat sedih dan marah...tetapi saya bersyukur kerana akhirnya kebenaran terbukti jua...mungkin ini cara Allah mentarbiyah saya..walau pada awlnya saya kuat,tapi akhirnya saya tersungkur di tengah jalan...saya susah nak lupakan apa yang berlaku...adakah saya tak redha?tak....bukan...cuma terbit rasa trauma di jiwa saya sebagai seorang remaja yang telah melalui onak duri yang tak semua orang merasainya..terlalu pedih untuk dikenang...

saat saya lemah,saya mula merasakan saya keseorangan,tiada tempat bergantung,tiada pendengar setia..tiada yang sudi menolong saya...saya lemah...daripada seorang gadis yang selalu ceria dan peramah,saya bertukar menjdi murung dan termenung,hilang selera makan,stress dan lain-lain...saya merasakan keadaan saya pada waktu itu terlalu teruk...

study??hm....saya langsung tak dapat nak fokus study..dengan subjek yang mencabar dan lecturers yang semuanya foreigners,ujian menjadi bertambah berat..ya Allah...lemahnya saya ketika itu....saya hilang semangat dan selalu menangis..berulang kali saya melakukan sunat taubat,membaca Al-quran supaya hati menjadi tenang....

terlalu lemah saya rasakan waktu itu..air mata menjadi teman..saya lega apabila dapat melepaskan tangisan saya..pada siapa?tentulah ketika bersendirian..saya menangisi nasib saya...kenapa jadi macm ni?perkara yang tak pernah dijangka...besar sangatkah permintaan saya untuk berasa bahagia?

6 bulan telah berlalu...cepatnya..tetapi keadaan saya belum pulih sepenuhnya..adakah saya berdendam?tak...saya bukan jenis tue...terkilan?mungkin....tetapi..akhirnya,saya jumpa kembali kekuatan itu...kat mana?ia ada dalam diri saya sendiri..sebelum ini saya terlalu mengharapakan orang lain untuk bantu saya..sehinggakan apabila harapan itu tak kesampaian,luka menjadi lebih parah..

tetapi,saya tahu..saya sendiri yang harus bangkit....Allah sentiasa ada dengan saya..mungkin saya jauh dari Allah sehingga Allah menguji saya supaya saya kembali mendekatiNya..mungkin saya masih tidak mencintaiNya dengan agung...ye,saya akan terus mencuba..apalah gunanya hidup saya jika Allah tak mencintai saya...saya lupa yang Allah lebih mengetahui hikmah di sebaliknya..mungkin kebahagian yang lebih besar menanti pada masa depan..mungkin Allah mahu memupuk saya supaya bersabar dan jangan emosi....

saya akan bangkit,..saya akan bina kekuatan dan fokus pada perkara yang penting..terima kasih pada sahabat-sahabt yang menolong saya..mintak maaf sebab menyusahkan kalian......doakan saya..saya takkan mengalah..saya takkan lemah dengan ujian dunia..ujian itu merupakan tanda Allah masih sayangkan saya....saya akan bangkit!!

saya nak letak sekeping gambar..gambar saya dan salah seorang sahabat saya yang saya hormati..kami bersahabat sejak kami berada di MRSM...saya mengkagumi dia....najihah namanya...




oklah..banyak pulak saya bercerita..hehe...salam

No comments:

Post a Comment