Followers

Friday, July 20, 2012

datang lagi.....


bismillah.....assalamualaikum semua.....curi masa kejap menulis sesuatu sebelum sambung project di industrial training ni..insyaAllah sabtu ni kita akan mula berpuasa..moga-moga Allah panjangkan usia kita utk melalui Ramadhan sekali lagi..moga Ramadhan kali ni adalah yg terbaik utk kita...sama-samalah kita gunakan peluang ini utk memperbaiki diri kita,membersihkan hati kita dan menjadi hamba Allah yg lebih baik....kalau boeh,sepanjang bulan puasa ni,khatamkan Al-quran sekurang-kurangnya sekali..teringat Ramadhan yg lepas,saya berlumba-lumba dengan suami utk tengok siapa yg paling banyak baca Al-quran dan khatam..hehe...qiamulail bersama dan lakukan amal kebaikan sebanyak yg boleh..sebab di bulan Ramadhan,ganjaran yg Allah bagi berlipat kali ganda tau...tetapkan hati utk ikhlas melakukkan sesuatu hanya kerana Allah...

jangan sesekali menganggap Ramadhan ni hanya bulan yg membawa kepenatan,lapar dan dahaga kepada kita..sesungguhnya Allah nk menguji hanmbaNya sama ada benar-benar beriman atau sebaliknya......jadi,sebelum tiba ramadhan,harap kita dapat lakukan persiapan sebaiknya ye...^_^...


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

currently,saya dah mulakan project preparation of amlodipine tablet..amlodipine ni calcium channel blocker drug.....biasanya guna utk treat hypertension(darah tinggi)....semalam,saya check flow function of one of its excipients which is granulac lactose......saya guna Powder Flow Tester utk compare granulac lactose 100 or 200.....then,hari ni saya nk buat hardness test and disintegration test on ori amlodipine tablet which is Norvasc...hope semuanya dipermudahkan..ni baru permulaan je..sebelum undergo granulation test,dry with fluidized bed dryer and lain-lain...doakan ye..=)

bercerita tentang hasya...alhamdulillah hasya dah masuk 3 bulan....hari ahad yg lepas,saya terpaksa minta sahabat temankan sebab suami saya perlu ke cameron highland utk research tentang maknyah....sekarang suami asyik kena kumpul data tentang maknyah,pelacur and penagih dadah....hehe..rasa nk join tapi sebab ada hasya,payahlah saya nak ikut my abang....=)

insyaAllah petang ni kami akan balik ke temerloh..nak sambut first ramadhan dengan family tercinta.....terbayang macam mana kami berdua nak sambut ramadhan dengan hasya....nampak gaya tahun ni suami jela solat terawih di surau...saya kena solat terawih di rumah jela...memandangkan hasya masih kecil...perlukan perhatian...kalau bawak ke surau,takut menangis pulak...tengok la macam mana....=)

hasya dah makin membesar..dah kenal ummi dan abinya.....dah pandai nak angkat badan dan kepala....dah pandai ajak orang main dengan dia.....tak sabar nak tunggu hasya meniarap..hehe.......kali ni saya tak upload la gmbar hasya..lain kali pulak ye...ok...salam ramadhan..=)

No comments:

Post a Comment